۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۴۷۲۳
جلسه آشنایی روحانیون مبلغ با مفاهیم پدافند غیرعامل در سازمان تبلیغات اسلامی و شهرستان فراهانی با حضور فراهانی مدیرکل پدافند غیرعامل، معاونین و کارکنان سازمان تبلیغات برگزار شد.
سید محمد قائم مقامی

جلسه آشنایی روحانیون مبلغ با مفاهیم پدافند غیرعامل در محل سازمان تبلیغات اسلامی وشهرستان فراهانی با حضور فراهانی مدیرکل پدافند غیرعامل، معاونین و کارکنان سازمان تبلیغات برگزار شد. این جلسه در راستای شناخت مباحث پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف و آشنایی با تهدیدات نوین تشکیل شد.

فراهانی مدیرکل پدافند غیرعامل در این جلسه گفت: پدافند غیرعامل به عنوان یک دفاع غیر نظامی که به کمک آن می توان در تمام کارکردهای کشور بحث دفاع غیرنظامی را تزریق کنیم، چه کارکردهای تخصصی و چه کارکردهای عمومی. 

فراهانی در ادامه افزود: هفته پدافند غیرعامل فرصت مناسبی است که در راستای تببین و گفتمان سازی و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل بین کارکنان و کارشناسان همه دستگاه ها و همچنین بین جامعه اقدامات لازم ار انجام دهیم. 

وی گفت: پدافند غیرعامل یک موضوع چند رشته ای است که همه سطوح را در بر میگیرد، موضوعاتی از جمله اقتصادی، سیاسی، مسائل پرتویی و شیمیایی و همچنین حوزه های مختلف دیگر که هرکدام برای برقراری امنیت و همچنین از بین بردن تهدیدات راهکارهای تخصصی دارند. 

فراهانی خاطرنشان کرد: در گذشته روستاهای ما براساس نوع عملکرد و شرایط زندگی از تاب آوری بالایی برخوردار بوده اند که در زمان بحران‌ها می توانستند با ذخیره سوخت یا تنورهای خانگی مایحتاج خود را تأمین کنند ولی امروزه با تغییر در نوع ساخت و سازهای ما تاب آوری روستاهایمان کاهش یافته که در این زمینه بایستی خانه های قابل استفاده دفاعی در زمان وقوع بحران در دستور کار قرار گیرد.

فراهای در پایان جلسه اظهار داشت: مبلغان سازمان تبلیغات با توجه به جایگاه و نفوذ کلامی که در بین مردم دارد در گسترش فرهنگ پدافند نقش بسزایی دارد و کمک حال اداره کل پدافند غیرعامل می‎شوند و با ترویج این فرهنگ پدافند غیرعامل در ذات دفاعی کشور نهادینه می‌شود.

همچنین فراهانی ادامه داد: در گذشته تهدیدات به صورت سخت و نیمه سخت وجود داشتند که نیروهای هر دو طرف در مرز درگیر شده و خسارت های جانی و مالی به یکدیگر وارد می کردند اما امروزه ماهیت تهدیدات تغییر یافته و با استفاده از تکنولوژی، جوامع مورد هدف قرار می‌گیرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر