۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۴۷۱۶
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود:
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه دانشگاه و پدافند غیرعامل در کنار هم می‌توانند به حل بحران کمک کنند، گفت: ایجاد رشته پدافند غیرعامل در این دانشگاه پیگیری می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، محمدمهدی فاتح در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی پدافند شیمیایی به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن بیان اینکه ایجاد رشته پدافند غیرعامل در دانشگاه صنعتی شاهرود پیگیری می‌شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه دانشگاه و پدافند غیرعامل در کنار هم می‌توانند به حل بحران کمک کنند لذا برقراری تفاهم‌نامه مشترک ازجمله اهدافی که در این همایش دنبال خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه بهره‌گیری از آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی و تجارب متخصصان امر راهی برای کاهش تلفات و خسارات احتمالی حملات شیمیایی است، افزود: پدافند غیرعامل نه در موضوعات نظامی بلکه در مواردی نظیر مصون‌سازی زیرساخت‌ها، نحوه دفن پسماندهای شیمیایی و مسائلی ازاین‌دست می‌تواند نقش حیاتی ایفا کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه پدافند غیرعامل نه در بحث مواد شیمیایی بلکه در تمامی حوزه‌های مربوط به آن بسیار حائز اهمیت است، ابراز داشت: این مباحث می‌بایست به گفتمان بین اساتید و دانشجویان تبدیل شود تا مجموعه این اقدامات بتواند در مواقع بحران به بهترین نحو کمک‌حال مردم باشد.

فاتح ضمن بیان اینکه ارائه آموزش‌های صحیح به مردم در مواجه با مواد شیمیایی باید از طریق مراجعی نظیر دانشگاه‌ها، مدارس و پدافند غیرعامل کشور صورت گیرد، تصریح کرد: برای این منظور پنج کارگاه آموزشی با موضوعاتی نظیر مبانی و اصول پدافند شیمیایی، الزامات پدافند شیمیایی در مقابله با نشت آن در حوادث، مدیریت مخازن مواد شیمایی و اطفا آن‌ها، مجموعه اقدامات اورژانسی برای امداد و نجات، آشکارسازی و تشخیص عوامل و مواد شیمیایی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دانستن برخی موارد در حوزه پدافند شیمیایی بسیار حائز اهمیت است لذا، رفع آلودگی، رصد تهدیدات، حمل‌ونقل مواد شیمیایی پرخطر، مدیریت پسماند مواد خطرناک، مهندسی اطفا حریق، تروریسم شیمیایی و رفع آلودگی و جلوگیری از انتشار مواد شیمیایی ازجمله محورهای همایش پدافند غیرعامل شیمیایی در دانشگاه صنعتی شاهرود خواهد بود.
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر