۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۴۶۸۹
استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تبادل تجربیات منطبق با رعایت استانداردها برای کاهش اثرات مخرب حوادث ضروری است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، استاندار این استان در جلسه شورای پدافند غیر عامل گفت: باید با به کارگیری ظرفیت های موجود برای تحقق اهداف پدافند غیر عامل برای نجات جان و مال انسان ها تلاش کرد.

کلانتری تبادل تجربیات منطبق با رعایت استانداردها را برای کاهش اثرات مخرب حوادث لازم دانست و افزود: افزایش ضریب ایمنی باید با شناخت منابع، سرمایه ها و استفاده از فرصت موجود و همچنین با به روز رسانی ظرفیت های مقابله در جامعه تامین شود.

در این جلسه کریمی معاون امور شهری سازمان پدافند غیر عامل هم توجه به زیر ساختها برای استفاده از امکانات موجود را مهم دانست و گفت: به همین منظور معاونت امور شهری در سازمان پدافند غیر عامل تشکیل شد و در سه حوزه مدیریت خدمات، برنامه ریزی و زیرساختهای شهری متمرکز شده است.

وی با ارایه آماری از بافت جمعیتی اضافه کرد: 70 درصد جمعیت کشور در 50 شهر متمرکز هستند که این مهم توجه به اهداف پدافند غیر عامل در همه بخش ها را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

آقای کریمی افزود: با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای توجه ویژه به اهداف این سازمان سالانه در تمام شهرهای کشور به فراخور تهدیدها مانورهایی تخصصی برای سنجش آمادگی یگانهای امدادرسان برگزار می شود که در آخرین مانور در مرکز کهگیلویه وبویراحمد چگونگی تخلیه جمعیت و پایداری شبکه های برق اضطراری برگزار خواهد شد.

وی به نقش شرکت‌های مهندسان مشاور و دانشگاه ها برای نهادینه کردن اصول پدافندی اشاره کرد و گفت: به این منظور از پایانامه ها و تدوین متون علمی با موضوع پدافند غیر عامل حمایت مادی و معنوی می شود.

وی از تجهیز آتش نشانی ها به لوازم مقابله با خطرات شیمیایی در تمام شهرهای کشور خبر داد و بیان کرد: امید است با استمرار برنامه های آموزشی و تمرین مقابله با حوادث در سالهای پیش رو، سطح آمادگی قابل قبولی را از یگانهای امداد رسان در مدیریت شرایط بحرانی شاهد باشیم.

کریمی به ضرورت مطالعات مورد نیاز شهرهای پرجمعیت برای شناخت ظرفیت ها، عوامل تهدید و چگونگی مقابله با حوادث اشاره کرد و افزود: 50 درصد هزینه طرح های مطالعاتی توسط این سازمان تامین و پرداخت می شود.

به‌گفته وی برای انجام این مطالعات با در نظر گرفتن شرایط شهرها از 150میلیون تا 350میلیون تومان اعتبار در اختیار طرح های مطالعاتی قرار می گیرد.

در این جلسه برخی دستگاه ها، گزارش خود را از آمادگی برای مقابله با تهدیدها و حوادث ارائه دادند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر