۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۴۶۸۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بر حفظ آمادگی در مقابله با تهدید زیستی در سطح استان تاکید کرد.
ایرج کارخائی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان دررزمایش رومیزی پدافند غیر عامل غیر عامل اداره کل دامپزشکی که حسینی مدیر کل دام پزشکی استان وخادم مدیر کل امور عشایراستان به همراه معاونین و روسای ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها هم حضور داشتند برلزوم حفظ آمادگی دستگاههای مختلف در مقابله با تهدیدات و رصد ،پایش و شناسایی تهدیدات زیستی در سطح استان سمنان تاکید کرد.

ایرج کارخائی افزود : با توجه به این که استان سمنان یک استان وسیع و گسترده است و چهار راه ارتباطی و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب و همجوار با ۸ استان دیگر همچنین معین بودن با پایتخت و یکی از کانون های مهاجرت پرندگان است پیگیری مستمر تهدیدات تخصصی و حفظ آمادگی لازم جهت مقابله با شیوع انواع بیماری را موجب آرامش هر چه بیشتر مردم برشمرد .

وی گفت : یکی دیگر از موارد ی که در کنار تهدیدات زیستی باید مورد توجه باشد تهدیدات سایبری است که امروز با گسترش تکنولوژی و فناوری و افزایش ارتباطات بر تهدیدات این حوزه افزوده می شود و قطعا سیستم ها و عملکردها و داده های ضروری دامپزشکی در بستر این حوزه قرار می گیرد که تمهیدات لازم جهت حفظ و حراست از آن ضروری است .

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان سلامت غذایی را از امور مهم برشمرد و افزود مجموعه اداره کل دامپزشکی همواره در راستای اهداف و برنامه های پدافند غیر عامل تلاش وافری برای عرضه مواد غذایی سالم و بهداشتی به مردم دارد و همیشه در خط مقدم مبارزه با تهدیدات حوزه زیستی گام بر می دارد.

در ادامه دکتر حسینی مدیر کل دامپزشکی استان گفت : یکی از اهداف انجام رزمایش رومیزی پدافند غیر عامل شناسایی نقاط قوت و ضعف اداره کل دامپزشکی و دیگر دستگاهها در مواجه با بیماری های مشترک دامی و انسانی است و این گونه رزمایش ها به منظور حفظ هماهنگی بین دستگاهها ها و حفظ آمادگی در مواجه با تهدیدات در شرایط خطر ضروری است .

وی همچنین به تبیین و تشریح فعالیت های مختلف اداره کل دامپزشکی در راستای برنامه ها ی پدافند غیر عامل پرداخت.

در ادامه رزمایش رومیزی پدافند غیر عامل که سناریو آن بروز فرضی علایم بیماری عفونی ویروسی

( CCHF )در یکی از روستا های استان و تلاش برای مهار بیماری در آن منطقه بود شروع و با هماهنگی و همراهی کلیه دستگاههای اجرایی و گروههای عملیاتی برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر