۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۴۶۵۱
مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان گفت: سازمان‌های مردم نهاد همدان بازوی نظارتی برنامه ها و سیاستهای پدافند غیر عامل می شوند.

حمید خاورزمینی به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل در جلسه هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد استان در سخنانی با پاسداشت این هفته به اهمیت و نقش پدافند غیر عامل در حفظ و صیانت از جان و دارایی های مردم پرداخت و اظهار کرد: مهمترین رسالت پدافند غیر عامل مصون سازی جان و مال مردم با همکاری خود مردم است.

در این نشست صمیمی که سازمانهای مردم نهاد فعال از حوزه های سلامت، محیط زیست و عمرانی حضور داشتند، مدیرکل پدافند غیر عامل استان گفت: سازمانهای مردم نهاد بر حسب رسالت ذاتی خود، مجموعه ای از وقت و انرژی و سرمایه مادی و معنوی خود را در راه توسعه و پیشبرد جامعه در اختیار عموم قرار می‌دهند و همراه با سایر دستگاههای متولی نقش بی بدیلی در تحقق برنامه ها دارند.

خاورزمینی با اشاره به تاریخچه مختصری از پیدایش اقدامات پدافندی انسان در طول تاریخ، افزود: انسانها از همان روزهای ابتدایی حیات خود بر روی این کره خاکی، سعی کرده‌اند در برابر تهدیدات و مخاطرات طبیعی و انسان ساز، خود را بیمه و جامعه را مصون نگه دارند.

وی یکی از اهداف این گونه نشست‌ها را زمینه‌سازی در حوزه تقویت مشارکت مردم در توسعه امور پدافندی برشمرد و خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان مهمترین ابزار و اهرم این سیاست، می توانند نقش به سزایی را ایفاء کنند.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان گفت: به خاطر ابعاد وسیع تهدیدات و خطرات طبیعی و غیر طبیعی، نگرش و نگاه همه ما بایستی از شرح وظایف و امور محوله ذاتی در سازمان متبوع فراتر باشد، چرا که برای کسب توفیقات بیشتر باید سطح همکاری ها و تعاملات را ارتقاء بخشید.

خاور زمینی راه اندازی یک سازمان مردم نهاد تخصصی در حوزه پدافند غیر عامل را نشانی از عزم و اراده استان در امر توسعه مشارکت عامه ارزیابی و ابراز امیدواری کرد در کنار یکدیگر بتوانیم در کاهش، مهار و کنترل آسیبها موفقیتهای چشمگیری را شاهد باشیم.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان در پایان سخنان خود، از سازمانهای مردم نهاد استان خواست تا در حوزه های آموزشی، فرهنگ سازی، نظارتی و عملیاتی مشارکت فعال داشته باشند.

خاطرنشان می‌شود در ابتدای این نشست تعدادی از مدیران و مسئولان سازمانهای مردم نهاد با ارائه دیدگاهها و نقطه نظرات خود، ضمن استقبال از برگزاری چنین نشستهایی، بر هماری و پاسخگویی مسئولان تاکید و خواستار ایجاد یک ساختار گفتمانی بین دولت و بخش خصوصی شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر