۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۴۶۲۲
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: تهدیدات فناورانه مهمترین خطر پیش روی کشور است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه پدافند غیرعامل بانک اقتصاد نوین در سالن جلسات شعبه مرکزی بانک مهر اقتصاد نوین با حضور سردار قاسمی، فراهانی مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیران و معاونین بانک مهر اقتصاد نوین به مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل برگزار شد.

حجت پور رئیس شعبه مرکزی بانک مهر اقتصاد نوین در ابتدای جلسه مطالبی را در خصوص توجه به اهمیت فناوری اطلاعات در عصر حاضر و تقویت نقاط آسیب پذیر و خطرناک در حوزه سایبری توضیح داد.

فراهانی در این جلسه پیرامون تهدیدات سایبری نکاتی را شرح داد. همچنین مطالبی در مورد جلوگیری از حملات سایبری به زیرساخت ها و شبکه های سازمان ها ارائه کرد. 

فراهانی افزود: برای ایجاد صیانت پایدار، دفاع سایبری و کاهش سطح آسیب پذیری و نهایتاً افزایش تاب آوری سایبری نیازمند رصد، مراقبت و پایش تهدیدات به صورت دائمی هستیم و باید با اتخاذ راهبرد دفاع هدفمند سایبری با تهدیدات دشمن مقابله کنیم.

در ادامه جلسه سردار قاسمی به ایراد سخن پرداخت: امروزه میدان تهدید عوض شده، نباید غافل باشیم و دشمن را کوچک بدانیم مهم ترین آنها عبارتند از تهدیدات سخت و نظامی که زبان صلح و صحبت ندارند. در این زمینه دست آوردهای خوبی داشتیم از جمله سرنگون کردن پهباد آمریکایی. تهدیدات مردم محور که دشمن در این عرصه فعالیت های زیادی انجام داده، هدف اصلی آنها تغییر دیدگاه و افکار مردم است. تهدیدات کالبدی که زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم کشور را هدف قرار داده اند. و در آخر تهدیدات فناورانه که مهم ترین خطر پیش روی کشور است و حوزه سایبری از اهمیت بالای برخوردار است پس ما باید قدرت مقابله با این تهدیدات را داشته باشیم و خود را در عرصه‌های مختلف آماده کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر