۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۴۴۰۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان برنامه‌های پدافند غیرعامل در استان کرمان را اعلام کرد

جلسه مشترک شورای پدافند غیر عامل استان کرمان و ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل به ریاست دکتر بصیری معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین رئیس شورای پدافندغیرعامل استان تشکیل شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این جلسه گفت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات و باتوجه به قوه تعقل و تدبر در طول تاریخ تلاش کرده است تا انواع تدابیر را برای دفاع از خودش فراهم کند.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به برنامه های عمومی و تخصصی در هفته پدافند غیرعامل تصریح کرد: دستگاه ها باید با همکاری و هماهنگی در اجرای برنامه ها، آمادگی لازم را در مردم و دستگاه های اجرایی برای مقابله با تهدیدات فراهم کنند.

بصیری هوش پدافندی را عاملی مهم در دفاع افراد از شخص خودشان، محیط اطراف و جامعه دانست و اظهار داشت: اطلاع رسانی مستمر درباره پدافند غیرعامل مهم است و دستگاه ها باید با برنامه های کوتاه، مفید، پرمحتوا و با کمترین هزینه به لحاظ اقتصادی زمینه ایجاد آمادگی عمومی برای مقابله با تهدیدات را فراهم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به شرایط خاص استان کرمان در کشور گفت: استان کرمان در زمینه پدافند غیرعامل مسائل خاص خودش را دارد که هنوز اطلس آن تهیه نشده و باید طوری برنامه های این هفته اجرا شود که توجه کشور به استان جلب شود.

در ادامه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان گفت: کار پدافند غیرعامل مقابله با تهدیدات غیرنظامی دشمن است و خواسته مقام معظم رهبری این است که باید از طریق پدافتد غیرعامل با اقداماتی که دشمن انجام می دهد، مقابله کرد به عبارت دیگر پدافند غیرعامل همان مصون سازی در برابر اقدامات دشمن است.

آقای سلاجقه با بیان این مطلب که در پدافند غیرعامل باید به سه رکن فرهنگ سازی و آموزش، مصون سازی زیرساخت های حیاتی و حساس، آمادگی مردم و آماده سازی دستگاه توجه کرد، افزود: برای آمادگی مردم باید فرهنگ سازی کرد، در بحث زیرساخت ها متخصصین باید فعالیت کنند همچنین قرار بر این شد که دستگاه ها برنامه هایی در طول سال در راستای پدافند غیرعامل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هفته پدافند غیرعامل از 8 تا 14 آبان ماه برگزار می شود تصریح کرد: شعار امسال هفته پدافند غیرعامل"مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید" است و هدف از بزرگداشت این هفته، بیان جایگاه، ضرورت و اهمیت پدافند غیرعامل به مردم است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری با اشاره به برنامه های متعدد ستاد پدافند غیر عامل استان برای بزرگداشت این هفته افزود: نواختن زنگ پدافند غیر عامل در مرکز استان و شهرستان ها، برگزاری پنج هزار و چهارصد و سی و هفت برنامه در سراسر استان، انجام مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی و نشست های خبری، انجام تبلیغات محیطی، برگزاری نمایشگاه ها و مسابقات فرهنگی و هنری، ارسال پیامک با موضوع پدافند غیر عامل، برگزاری رزمایش و همایش های عمومی و تخصصی،  سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه سراسر استان، برگزاری پیاده روی خانوادگی، درج پیام های رهبر معظم انقلاب و شعار پدافند غیر عامل در سربرگ مکاتبات از جمله مهمترین برنامه هایی است که بمناسبت بزرگداشت این هفته برگزار می شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر