۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۴۱۶۰
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تدوین دستورالعمل تاب‌آوری بیمارستان ها با همکاری سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی خبر داد و گفت:حاصل کار مشترک می تواند به بهبود وضعیت موجود بیانجامد.
محمد شکرچی زاده در نخستین کنفرانس بین‌الملی تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی از تدوین دستورالعمل تاب‌آوری بیمارستان‌ها با همکاری سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی خبر داد و گفت:قطعا حاصل کار مشترک می تواند به بهبود وضعیت موجود بیانجامد.

شکرچی زاده با تاکید بر اینکه تاب آوری مراکز حیاتی و بیمارستان ها در شرایط بحران الزامی است اظهار داشت: ایران کشور مخاطره‌خیزی است و باید در برابر این مخاطرات، آمادگی برای مقابله داشته باشیم.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ که با حادثه پلاسکو مواجه بودیم، تا سال ۹۶ و زلزله سرپل ذهاب و سیل سال ۹۸ نشان داد که حتما باید برای تاب‌آوری شهرها رویکرد جدی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر زلزله سرپل ذهاب در یکی از کلانشهرهای کشور رخ می داد میزان خسارات وارده چندین ده برابر میزان خسارات وارده بود پس باید راهکارهای جدی برای کاهش مخاطرات و افزایش تاب‌آوری تهیه و تدوین شود که روز گذشته در جلسه ستاد فرماندهی سیل اعلام شد که تاکنون بیش از ۱۷ هزار میلیاردتومان اعتبار برای جبران خسارات به مردم تاکنون پرداخت شده است.

وی گفت:معتقد هستیم که اگر پیشگیری کنیم و به مقاوم سازی ساختمان های موجود و با اهمیت بپردازیم و بر اساس ضوابط و مقررات ساخت و سازها در مناطق بی خطر انجام شود میزان خسارات بسیار کاهش می یابد و باید روی این نکات توجه بیشتری به وجود آید.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: هزینه های مقاوم سازی تنها ۳۰ درصد از ۱۰۰ درصد احداث یک ساختمان جدید را به خود اختصاص می دهد بنابراین باید راهکارهای مقاوم سازی و بهسازی ملاک عمل قرار بگیرد.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر