۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۴۱۰۹
سردار جلالی در مراسم بزرگداشت شهدای روستای شیخ حسن نظرآباد:
سردار جلالی با تاکید بر اینکه با اتکای به فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس گزینه‌های روی میز دشمن را به زیر میز منتقل کرده‌ایم، گفت: ما به جای سلاح به محور مقاومت فرهنگ خوداتکایی و "ما می‌توانیم" صادر کردیم.

به گزارش پایداری ملی و به نقل روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار دکتر غلامرضا جلالی در مراسم بزرگداشت 25 شهید روستای شیخ حسن شهرستان نظرآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عالی مقام هشت سال دفاع مقدس با اشاره به تقارن بزرگداشت هفته دفاع مقدس با ماه محرم اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس صحنه‌ بازتولید و بازنمایی فرهنگ عاشورایی و حماسه حسینی بود.

معجزه امام راحل تبدیل جبهه‌ها به کارخانه انسان‌سازی بود

وی با بیان اینکه در دل این فرهنگ دوگانه حق و باطل به اوج خود می‌رسد، ادامه داد: معجزه امام راحل این بود که با دم مسیحایی خود جبهه‌ها را تبدیل به کارخانه انسان‌سازی کرد و امثال باکری و خرازی و بروجردی و زین الدین و ... را تربیت کرد.

سردار جلالی با اشاره به اینکه مفاهیم مشترک زیادی از فرهنگ عاشورا در دوران دفاع مقدس به چشم می‌خورد، افزود: وفاداری، ایثارگری و شجاعت و از همه مهمتر اطاعت از ولایت از مهمترین مولفه‌های دوران دفاع مقدس است.

مولفه قدرت نرم دفاعی ایران منبعث از دفاع مقدس و شهادت‌طلبی است

وی با انتقاد از برخی که از روی ناآگاهی و یا غفلت اقدام به حذف شهدا از نام خیابان‌ها کرده‌اند، گفت: حذف نام شهدا از خیابان‌ها تضعیف مولفه‌های اقتدار ملی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه شهید و شهادت سرمایه فرهنگی این ملت است، گفت: امروز به دلیل همین فرهنگ است که ما توانسته‌ایم گزینه‌های نظامی روی میز دشمن را به زیر میز منتقل کنیم.

وی تاکید کرد: مولفه قدرت نرم دفاعی ایران منبعث از دفاع مقدس و شهادت‌طلبی است و این قدرت باید حفظ شود.

تشریح دستاوردهای پنج‌گانه دفاع مقدس برای ایران اسلامی

سردار جلالی در بخش دیگری از سخنان خود دستاوردهای پنج‌گانه دفاع مقدس را برشمرد و افزود: ارتش ایران قبل از انقلاب و دفاع مقدس، یک ارتش وابسته به آمریکا بود اما در دوران دفاع مقدس آب‌دیده شد و تبدیل به یک ارتش اسلامی و انقلابی و مدافع اسلام و مردم گشت و بزرگانی چون شهید صیاد شیرازی، شهید بابایی، شهید آبشناسان را تقدیم جبهه انقلاب کرد.

وی مولود مبارک سپاه را یکی دیگر دستاوردهای دفاع مقدس دانست و گفت: سپاه استوانه دفاع از انقلاب، عصاره فرهنگ شهادت، محصول دفاع مقدس است و همین مولفه‌ها سبب شده است لباس سبز سپاه خار چشم دشمن شود.

این فرمانده ارشد دفاع مقدس، بسیج و الگوی دفاع مردم پایه را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس ذیل مدیریت پیامبرگونه حضرت امام (ره) برشمرد و گفت: دشمنان ما نمی‌توانند با 20 میلیون بسیجی مقابله و مبارزه کنند.

موشک‌های ایرانی معادلات منطقه را تغییر داده است

سردار جلالی صنعت دفاعی کشور را از دیگر دستاوردهای استراتژیک دفاع مقدس برشمرد و گفت: پیش از جنگ تنها توانایی ما مونتاژ اسلحه ژ۳ بود ولی امروز موشک‌هایی که دانشمند شهیدمان، شهید حسن طهرانی مقدم طراحی و تولید کرده است، استراتژی دفاع ایران و منطقه را دستخوش تغییر کرده است.

ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا، ناشی از فرهنگ دفاع مقدس است

وی با اشاره به اینکه به نظر من و ضمن اهمیت این چهار دستاورد فیزیکی، دستاورد فرهنگی دفاع مقدس اهمیت و اثرگذاری بیشتری دارد، گفت: سلاح‌های قوی بدون انسان‌های قوی و شجاع قدرت شلیک ندارند و اینکه افسر ما در نیمه‌های شب آتش به اختیار اقدام به ساقط کردن پهپاد جاسوسی دشمن می‌کند ناشی از فرهنگ شجاعت دفاع مقدس است.

به جای سلاح به لبنان، عراق، سوریه و یمن فرهنگ دفاع مقدس را صادر کردیم

سردار جلالی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس ما فهمیدیم می‌توانیم به آنچه می‌خواهیم دست یایبم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه کمک ما به مقاومت مردم منطقه، ارسال سلاح نیست، افزود: ما به مردم لبنان، عراق، سوریه و یمن فرهنگ دفاع مقدس را منتقل کردیم و به آنان آموختیم می‌توانند به آنچه که می‌خواهند با اتکا به توان داخلی خود دست یابند.

ذیل زعامت مقام معظم رهبری حتما پیروز میدان خواهیم بود

سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع کنونی کشور اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که امسال سال گشایش و فرصت‌ها برای کشور است و اکنون با تحلیل معادلات منطقه و جهان در می‌یابیم، نگاه و راهبرد ایشان کاملا دقیق و آینده نگرانه بود است.

وی با تاکید بر اینکه این انتظار از مسئولان سیاسی کشور وجود دارد که از مولفه‌های قدرت دفاعی کشور در لایه سیاسی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند، گفت: ما امروز درگیر یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و دفاع مقدس ما امروز، دفاع مقدس اقتصادی و دفاع مقدس سایبری است و فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی کشور امروز منوط به آن است که مسئولان کشور ادبیات جنگ اقتصادی را درک کرده و برای مردم در این میدان نبرد، تقش تعریف کنند.

سردار جلالی در پایان با ادای احترام مجدد به شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های محترمشان گفت: من به همه دلسوزان انقلاب اسلامی، این نوید را می دهم که با لطف خدا و ذیل زعامت مقام معظم رهبری قطعا پیروز میدان خواهیم بود.




گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر