۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۳۹۱۹
استاندار گیلان در شورای پدافند غیرعامل
استاندار گیلان در شورای پدافند غیرعامل گفت : پدافند غیر عامل موضوع کاملا علمی و مردمی است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، دکتر ارسلان زارع درشورای  پدافند غیرعامل که با حضور معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور در سالن اجتماعات استاندار برگزار شد اظهار داشت: جامعه نیازمند آشنایی بیشتر از اهداف، رسالت و فعالیتهای پدافند غیر عامل است.

وی افزود: مقوله پدافند غیر عامل یکی از راهبرد های اساسی و مهم برای مصون سازی کشور محسوب می شود و بر این اساس پیش بینی، پیشگیری، رصد و شناسایی انواع تهدیدات از جمله وظایف اصلی حوزه پدافند غیر عامل می باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تهدیدات دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی یک امر دائمی، مستمر و به صورت اشکال مختلف بوده است خاطر نشان کرد: در این راستا نیاز است همواره با هوشیاری و پیگیری، آمادگی لازم را در بخش های مختلف داشته باشیم.

استاندارتصریح کرد: پدافند غیر عامل موضوع کاملا علمی است و به همین جهت در بخشهای مختلف سایبری و زیستی، اقتصادی ،فرهنگی واجتماعی مرتبط با هستند به همین خاطر نقش مردم در این زمینه با تقویت آموزش و فرهنگ سازی بسیار تاثیرگذاراست.

استاندار گیلان گفت : در حال حاضر نیز نظام سلطه ساختار جنگ اقتصادی را دنبال می کند.

دکتر زارع با اشاره به در پیش بودن هفته پدافند غیرعامل در آبان ماه گفت : در این هفته از فرصت ترویج آموزش پدافند غیرعامل در سراسر استان با کمک صداوسیما و اصحاب رسانه بهره گیری شود.  

وی با اشاره به ظرفیت های گیلان گفت : اگر از این ظرفیتها به خوبی استفاده نشود این نعمتها می تواند تبدیل به تهدید شود از اینرو باید متناسب با شرایط گیلان همه جوانب طرح پدافند غیرعامل استان دیده شود.

دکتر زارع با اشاره به ضرورت تسریع طرح جامع پدافند غیرعامل استان گفت: تاکنون 80 درصد از طرح مذکور پیشرفت کار داشته و در مراحل پایانی تدوین است.

وی گفت: به سبب رابطه تنگاتنگ مدیرت بحران و پدافند غیرعامل ادارات کل مربوطه در استان با یکدیگرهماهنگی بیشتری داشته باشند.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این جلسه نقش پدافند غیر عامل را در جامعه امری مهم و ضروری برشمرد و گفت: فرهنگ پدافند غیر عامل باید به گونه ای در بین مردم نهادینه شود که به تمامی سطوح جامعه منتقل شد و برای این امر آموزش همگانی و عمومی صورت بگیرد تا آحاد مردم با این امر مهم به خوبی آشنا شوند.

سردار حیدری اظهار داشت:قدرت دفاعی و توانمندی نظامی جمهوری اسلامی ایران بالاست و با افرادی که امنیت ملی ایران را به خطر بیندازند هیچ تعارفی نداریم.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: در حال حاضر تهدیدات دشمن ترکیبی، فناورانه و دانش پایه شده که در این راستا پدافندهای لازم در این حوزه نیز باید متناسب باشد و از توسعه توان علمی بالایی که در کشور وجود دارد نهایت استفاده صورت گیرد.

وی از تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها خبر داد و گفت: این طرح جامع می‌تواند یک نقشه راه برای هر استانی باشد.

سردار حیدری افزود: تاکنون قرارداد طرح جامع 31 استان کشور منعقد شده که 50 درصد پیشرفت دارد.

وی با بیان اینکه باید پدافند موزاییکی در سطح استان‌ها اجرا شود تا در صورت آسیب به یک بخش سایر بخش‌های دیگر بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند تصریح کرد: یکی از راهکارها برای مقابله با تهدیدات دشمن ضرورت تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان داشت : در حال حاضر ظرفیت خوبی در کشور وجود دارد که باید تلاش شود با استفاده از ظرفیت آنها بتوانیم طرح جامع پدافند غیر عامل را دنبال کنیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر