۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۳۶۰۱
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: در حال حاضر ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور ۶۶ میلیون تن بوده که با بهره‌برداری از ۲۷ طرح پتروشیمی که در سطح کشور در حال فعالیت است ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور تا سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ میلیون تن افزایش می‌یابد.
بهزاد محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه با استاندار اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور 66 میلیون تن بوده که با بهره‌برداری از 27 طرح پتروشیمی که در سطح کشور در حال فعالیت است ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور تا سال 1400 به 100 میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به ارزش محصولات پتروشیمی در کشور تصریح کرد: ارزش این محصولات در حال حاضر 17 میلیارد دلار بوده که تا سال 1400 به 24 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و تا پایان سال 1404 با بهره برداری از 26 طرح پتروشیمی دیگر این میزان به 37 میلیارد دلار ارتقا می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی طرح پتروشیمی را زنده و رو به جلو دانست و گفت:‌ ظرفیت تولید متانول در پتروشیمی آرتا انرژی اردبیل 400 تن در روز است که در حال حاضر پیشرفت خوبی داشته و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدی افزود: در صورت نیاز به متخصصان حرفه‌ای شرکت ملی صنایع پتروشیمی آمادگی دارد تا متخصصان خود را برای اجرای این طرح اعزام کند تا بتوانیم شاهد راه‌اندازی و فعالیت پتروشیمی در اردبیل باشیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اهمیت کار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بیان کرد:‌با توجه به شرایط اقتصادی فعلی که در کشور حاکم است فعالیت در راستای رونق تولید و افزایش اشتغال جهادی بزرگ به شمار می‌رود و هیچ ثوابی بالاتر از این نیست.

منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر