۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۳۴۰۲
استاندار آذربایجان شرقی گفت:‌ خط انتقال پشتیبان آبرسانی به تبریز نقش مهمی در پدافند غیرعامل منطقه دارد.
به گزارش پایداری ملی، صبح امروز چهارشنبه فاز اول طرح خط انتقال پشتیبان آبرسانی به تبریز به طول ۸۱ کیلومتر در چهارمین روز از هفته دولت با حضور مدیران شهری و استانی و محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در تبریز به بهره‌برداری رسید.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این پروژه با اشاره به اهمیت خط انتقال پشتیبان آبرسانی به تبریز گفت: برای احداث این بخش، ۸۰ میلیون یورو و ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده و هزینه اجرای کل پروژه ۱۴۰ میلیون یورو و ۶۰ میلیارد تومان است.

محمدرضا پورمحمدی با تاکید بر اینکه طرح انتقال آب از رودخانه ارس که بخشی از آن در سفر اخیر رئیس جمهور به استان به بهره‌برداری رسید، تکمیل‌کننده این خط انتقال است، گفت: مدیریت آب در کشور موضوعی متمرکز و منطقه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند از منابع آبی، کمتر یا بیشتر استفاده کند، ابراز داشت: این خط انتقال ۶۵ درصد از آب تبریز را تأمین می‌کند.

وی گفت: پیشرفت فیزیکی مخازن این طرح ۶۰ درصد است و در ماه‌های آینده، عملیات اجرایی ۲۹ کیلومتر از خط انتقال نیز به اتمام می‌رسد.

گفتنی است خط انتقال پشتیبان آبرسانی به تبریز شامل ۱۴۶ کیلومترلوله فولادی، دو مخزن و یک ایستگاه پمپاژ است که ضریب اطمینان تأمین آب ۲۴ شهر و ۳۳۴ روستا را در هنگام بروز حوادث پیش‌بینی نشده تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

امروز همچنین طرح اصلاح و بهسازی نهر علویان در صوفی‌چای مراغه با سرمایه‌گذاری ۶.۵ میلیارد تومانی، شبکه‌ ۵۰۰ هکتاری آبیاری و زهکشی زنوز در دو روستای «چرچر» و «تازه‌کند آخوند» شهرستان مرند با سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد تومانی، ایستگاه هیدرومتری پل خورخور در شهرستان اسکو با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی و سازه‌های اندازه‌گیری و کنترل جریان در انهار منشعب از آجی‌چای شهرستان‌های تبریز و اسکو افتتاح شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر