۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۲۸۱
استاندار گلستان با اشاره به وجوه مشترک بین دو استان گلستان و ساراتوف روسیه برای افزایش روابط دو کشور ایران و روسیه گفت: هیچ محدودیتی در روابط با روسیه نداریم.

به گزارش پایداری ملی، هادی حق‌شناس صبح امروز در دیدار با هیئت روسی که به منظور افزایش همکاری بین دو کشور ایران و روسیه انجام گرفت، اظهار کرد: استان‌های ساراتوف و گلستان وجوه مشترک زیادی دارند هر دو استان کشاورزی و دسترسی به دریا دارند و هر دو در محصولات استراتژیک کشاورزی رتبه مطلوبی داریم.

وی تصریح کرد: ما در تولید گندم، دانه‌های روغنی و محصولات پروتیینی می‌توانیم همکاری‌های زیادی با یکدیگر داشته باشیم دولت جمهوری اسلامی ایران به استانداران دستور داده با استان‌های همجوار و کشورهای حاشیه دریای خزر همکاری داشته باشند.

* در کارهای صنعتی، دانشگاهی و همکاری‌های بندری و بازرگانی آماده همکاری هستیم/  گلستان در تولید گندم و مرغ مازاد مصرف دارد
استاندار گلستان با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی در روابط به ویژه با کشور روسیه نداریم، ابراز کرد: در کارهای صنعتی، دانشگاهی و همکاری‌های بندری و بازرگانی آماده همکاری هستیم.
حق‌شناس وسعت ساراتوف را پنج برابر استان گلستان دانست و گفت: تراکم جمعیت در گلستان بیشتر از استان ساراتوف است که در عرضه و تقاضا نزدیک به یکدیگر هستیم.
وی با بیان اینکه در استان گلستان یک میلیون و 300 هزار تن گندم تولید می‌شود، گفت: یک میلیون تن مازاد مصرف داریم، در استان 220 هزار تن مرغ تولید می‌شود که بخش عمده آن به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

* آمادگی گلستان برای همکاری مشترک در بخش مزارع پرورش میگو و کشت‌های گلخانه‌ای با هیئت روسی

استاندار گلستان؛ آمادگی همکاری مشترک در بخش مزارع پرورش میگو همچنین کشت‌های گلخانه‌ای با هیئت روسی را اعلام کرد و گفت: دستاوردهای جدیدی در این بخش داریم.
حق‌شناس یکی از مزیت‌های استان گلستان را دسترسی به سه اقلیم بیابانی، معتدل و مرطوب و سرد کوهستانی در کمترین زمان ممکن اعلام کرد که می‌تواند در توسعه همکاری بین دو کشور نقش مهمی داشته باشد.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر