۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۱۲۹۶
دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه ضمن تأکید بر نهادینه کردن امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: پیشگیری از وقوع جرم یکی از برنامه‌های اصلی دادستانی و مجموعه قضایی شهرستان در کنار برخورد قاطع با ربا و سایر مفاسد اقتصادی است.

به گزارش پایداری ملی، ساعتی قبل دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه در جمع نمازگزاران مسجد کوثر، ضمن ارائه برنامه‌های دادسرا برای مقابله با جرم و مفاسد مختلف در شهرستان، گفت: با بررسی‌های انجام‌شده توسط مجموع دستگاه قضایی و دادستانی و با اعمال مدیریت صحیح در موضوع پیشگیری از وقوع جرم چند مورد به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

میثم رنجبر اظهار کرد: ما بنا داریم که مساجد را به‌عنوان پایگاه‌های پیشگیری از وقوع جرم معرفی کنیم که این امر نیازمند همکاری و مشارکت ائمه جماعات، هیئت‌امنا و معتمدین محل است.

رنجبر خاطرنشان کرد: مجموعه قضایی شهرستان با حضور در مساجد به تشریح آسیب‌های اجتماعی و به ویژه فضای مجاری خواند پرداخت و اگر نیاز باشد در این زمینه از کارشناسان فنی و مهندسین در حوزه نرم‌افزار و موبایل هم بهره‌گیری خواهیم کرد تا مضرات این فضا برای جوانان، دانش آموزان و دانشجویان کاملاً آشکار شود.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه ضمن تأکید بر ضرورت اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه، اذعان کرد: تک‌تک اعضای جامعه باید نسبت به یکدیگر احساس مسؤولیت داشته باشند.

وی ادامه داد: در همین راستا باید همیاری مضاعفی در جهت تحقق سلامت اجتماعی به وجود آمده و با کمک مراجع انتظامی و نظامی تمهیدات ویژه‌ای برای آگاهی بخشی و اعلام موارد هشدار دهنده و نهادینه کردن امربه‌معروف و نهی از منکر در محلات داشته باشیم.

 این مقام قضایی ضمن تأکید بر برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی به ویژه رباخواری، یادآور شد: در ابرکوه مفاسد اقتصادی تنها به ربا ختم نشده و بلکه با جرائمی همچون خیانت در امانت، سرقت، تحصیل مال از طرق نامشروع که بعضاً نهادهایی بدون مجوز رسمی اقدام به فعالیت کرده و مرتکب جرم می‌شوند.

رنجبر ضمن هشدار به مردم نسبت به کلاهبرداری های اینترنتی و یا تلفنی مبنی بر برنده شدن جایزه در فلان مسابقه یا فلان قرعه‌کشی و ...، گفت: در حال حاضر با وجود تحریم‌ها و تغییر فاحش قیمت‌ها به ویژه در مورد اجناس خرد، شرایط اقتصادی جامعه واقعاً بحرانی است و امکان وقوع جرم سرقت نیز بیشتر است.

وی از مردم درخواست که با رفتارهای صحیح از اموال خود مراقبت کرده و دامداران نیز با دقت نظر بیشتر از دام‌های خود مراقبت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر