۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۱۲۵۰
بخشدار مرکزی گرگان از شناسایی 352 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در مسیر رودخانه‌های گرگان خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، محمود آهنگر عصر امروز در جلسه بزرگداشت تجلیل از دهیاران شهرستان گرگان اظهار کرد: بانک اطلاعاتی ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار قرار گرفت و در این راستا 352 مورد ساخت و ساز غیرمجاز  در مسیر رودخانه‌ها شناسایی شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی ۱۴ تیر در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز شهرداری و دهیاری نامگذاری شده است که  از 14 الی 20 تیر به مدت یک هفته برنامه‌هایمان را در سطح بخش و شهرستان به مردم و مسوولان اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

بخشدار مرکزی گرگان؛ هدف از اجرای برنامه ها را تقویت جایگاه شهرداری و دهیاری‌ها عنوان کرد و گفت: ارائه دستاوردهای مترقی دهیاری در حوزه‌های مختلف باید انعکاس داده شود، تجلیل از دهیاران براساس عملکردشان به ویژه در حادثه سیل جزو برنامه است.

* لزوم استفاده از ظرفیت خیرین در راستای اجرای طرح و توسعه اشتغال روستایی

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین در راستای اجرای طرح و توسعه اشتغال روستایی تاکید و تصریح کرد: شناسایی منابع درآمد جدید، توسعه بوم‌گردی در روستاها، بررسی مسائل و مشکلات حوزه‌های روستایی با همکاری و تعامل دهیاران و دستگاه‌های اجرایی و بخش پیگیری جدی شود.

 بخشدار مرکزی گرگان بیان کرد: در سال جاری در جریان سیل تعداد هفت روستای ما محل اسکان سیل‌زدگان شدند.

آهنگر با بیان اینکه شناسایی بانک اطلاعاتی ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار قرار گرفت، گفت: ۳۵۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در مسیر رودخانه‌ها شناسایی کردیم که پیگیر موارد خواهیم بود.

وی از فعالیت پلیس ساختمان خبر داد و از اجرای پروژه‌های متعدد در شموشک علیا، زیارت و ... سخن گفت و افزود: صدور پروانه خسارت دیدگان بدون تشریفات قانونی به تعداد ۲۶ مورد در محصول در بخش مرکزی داشتیم؛ ۲۶۷ مورد خسارت‌دیدگان به حوزه‌های بنیاد مسکن و ۱۸۲ مورد به جهاد کشاورزی معرفی شدند و ۸۵ پرونده در مرحله تایید قرار گرفت.

* جمع‌آوری زباله از مبدا در روستای «زنگیان» به عنوان پایلوت

بخشدار مرکزی گرگان بدون ارائه آماری از برآورد خسارت سیل‌زدگان بیان کرد: این آمار تهیه و در اختیار مسوولان متولی قرار گرفت، ۱۵۹ پرونده در کمیسیون مغایرت‌های طرح هادی بنیاد مسکن قرار گرفت، در منطقه زیارت ۹۹ مورد معرفی به کمیسیون ساخت و ساز غیرمجاز داشتیم.

آهنگر به جمع‌آوری زباله از مبدا در روستای «زنگیان» به عنوان پایلوت طرح اشاره کرد و گفت: در سایر روستاها اجرای این طرح اتفاق خواهد افتاد.

وی بیان کرد: ۹۷۰ میلیون مترمکعب لایروبی آب‌بندان در روستای محمدآباد داشتیم.

* ۳۸ هزار اصله نهال در بخش مرکزی را به همت دهیاران کاشتیم

بخشدار مرکزی گرگان از کاشت گیاهان دارویی در روستاهای بالادست و پایین‌دست خبر داد و گفت: پیگیری بدهی دهیاری‌ها به پسماند را انجام دادیم همچنین ۳۸ هزار اصله نهال در بخش مرکزی را به همت دهیاران کاشتیم.

آهنگر در خصوص مشکلات اعتباری دهیاری‌ها افزود: باید دهیاران به سمت شناسایی منابع درآمد بروند، طرح های نیمه تمامی داریم که باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر