۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۵۰۵۸۱
دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد ایران ضامن حفظ امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز است و آمریکا به‌عنوان عامل اصلی بحران و ناامنی در منطقه باید به حضور نظامی خود در منطقه پایان دهد.
به گزارش پایداری ملی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان روز دوشنبه اعلام کرد ایران ضامن حفظ امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز است و همواره تأکید دارد که آمریکا به‌عنوان عامل بحران و ناامنی در خلیج فارس باید منطقه را ترک کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان خاطرنشان ساخت: «بارها تأکید کرده‌ایم که ضامن حفظ امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم، همواره بر موضع اصولی خود درخصوص ضرورت پایان دادن به حضور نظامیان آمریکایی در مناطق مختلف، که عامل بحران و ناامنی است، تأکید کرده‌ایم».

وی افزود: «آمریکا به‌عنوان عامل اصلی ناامنی حق ندارد درمورد امنیت مردم و کشورهای منطقه اظهار نظر کند. آمریکایی‌ها هرگز به‌دنبال ایجاد امنیت و ثبات در منطقه نبوده‌اند».

شمخانی همچنین گفت: اخیراً دستگاه اطلاعاتی ما یک شبکه پیچیده سایبری را کشف و به‌کمک سایر کشورها قضیه را بازتر و شفاف‌تر کرد. با اطلاعات حاصل از کشف این شبکه سایبری، در برخی از کشورها درزگیری‌های وسیعی رخ داد. خود آمریکایی‌ها از آن به‌عنوان «شکست مفتضحانه سایبری» یاد می‌کنند. مستندات خیلی خوبی در این رابطه به دست آمده که قابل اشاعه و اتکا و ارائه است.

وی در ادامه افزود:‌ من فکر می‌کنم با توجه به پختگی این موضوع، از همین امروز هم می‌توان آن را ارائه کرد. من این را  به دستگاه‌های امنیتی و وزارت اطلاعات خواهم گفت و از آنها خواهم خواست که موضوع را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا روشن شود که اولاً قابلیت‌های آنها [آمریکایی‌ها] بیشتر از ادعا و ماجراجویی نبوده و آنها شکست‌ناپذیر نیستند. دوم اینکه سربازان گمنام امام زمان(عج) در ایران قابلیت‌هایی دارند که نه‌تنها می‌توانند رفع‌کننده تهدیدات در داخل کشور باشند بلکه حتی سعی می‌کنند با همکاری سایر کشورها، مقابله جدی‌تری با شبکه‌سازی داشته باشند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به‌دعوت رسمی پاتروشف همتای روس خود فردا، سه‌شنبه 28 خردادماه برای حضور و سخنرانی در دهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشورهای جهان به روسیه سفر می‌کند.

گفتگو و رایزنی‌های دوجانبه به‌منظور ارائه و بررسی ابتکارات مشترک سیاسی، نظامی و امنیتی با برخی کشورهای حاضر در نشست به‌منظور اشتراک مساعی برای مقابله و مدیریت تهدیدات امنیتی از دیگر برنامه‌های کاری دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در جریان این سفر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر