۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۴۵۲۸۸
همزمان با درگیری‌های شدید نیرو‌های سوریه دموکراتیک و داعشی‌ها، جنگنده‌های "ائتلاف ضد داعش" منطقه محاصره شده باغوز را با بمب‌های فسفر سفید هدف قرار دادند.
به گزارش پایداری ملی،برخی منابع محلی به سایت خبری العربی الجدید گفتند، جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا منطقه باغوز که داعش در آنجا محاصره شده است، برای دومین بار از عصر جمعه با بمب‌های فسفر سفید هدف قرار دادند.

این بمب‌ها در حال انفجار بر فراز باغوز دیده شدند، همچنین صدای انفجار‌هایی شنیده شد و درگیری‌های شدیدی میان نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) و داعشی‌ها به وقوع پیوست.

این منابع افزودند، نیرو‌های سوریه دموکراتیک پیشروی جزئی در اطراف این منطقه محاصره شده داشتند و داعشی‌ها مقاومت شدیدی از خود نشان دادند.

صد‌ها داعشی از جمله تندروترین اعضای این گروه که در میان آن‌ها فرماندهان برجسته داعشی نیز حضور دارند، در باغ‌های شهر باغوز در محاصره قرار گرفتند.

نیرو‌های ائتلاف ضد داعش و نیرو‌های سوریه دموکراتیک پس از دو هفته توقف درگیری‌ها در منطقه باغوز، عصر جمعه حمله جدیدی را علیه داعش آغاز کردند.

به گفته این منابع، عصر جمعه گروه جدیدی از غیرنظامیان که بیشرشان زن و کودک بودند، از باغوز خارج شده و به اردوگاه الهول واقع در حومه حسکه هم مرز با حومه دیر الزور منتقل شدند.

خروج غیرنظامیان از باغوز پس از بمباران چند ساعته صبح روز جمعه علیه این منطقه انجام شد.

داعشی‌ها پس از عملیات نظامی چند ماهه نیرو‌های سوریه دموکراتیک که تحت حمایت ائتلاف ضد داعش هستند، در منطقه کوچکی در باغوز محاصره شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر