۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۴۳۲۷۸
مدیر آب و فاضلاب شهری خوسف اعلام کرد:
شبانی گفت: سال 94 یکسری مطالعات بازنگری بر روی مطالعات اولیه آغاز شد چراکه بحث مسکن مهر و پدافند غیرعامل باید در این پروژه گنجانده می شد، همچنین درخصوص تصفیه خانه فاضلاب خوسف هم در چند نقطه مکان یابی و سرانجام نقطه ای تعیین شد.

به گزارش پایداری ملی«علیرضا شبانی» در گفتگو با خبرنگاران در خوسف درخصوص مشکل طرح فاضلاب شهرستان خوسف، اظهار کرد: از سال 88 مطالعات اولیه پروژه فاضلاب شهرستان خوسف انجام شد.

 مدیر آب و فاضلاب شهری شهرستان خوسف ادامه داد: مطالعات اولیه طرح فاضلاب خوسف قبل از ساخت مسکن مهر انجام شده بود که بعد از ساخت مسکن مهر نیاز به بازنگری داشت.

 شبانی با بیان اینکه از سال 89 عملیات اجرایی پروژه فاضلاب خوسف آغاز شد، یادآور شد: وزیر نیروی وقت در سفری به خراسان جنوبی در سال 93 قول داد که پروژه فاضلاب خوسف اجرایی شود ولی تاکنون با پیگیری های زیاد این پروژه اجرایی نشده است.

 وی گفت: سال 94 یکسری مطالعات بازنگری بر روی مطالعات اولیه آغاز شد چراکه بحث مسکن مهر و پدافند غیرعامل باید در این پروژه گنجانده می شد، همچنین درخصوص تصفیه خانه فاضلاب خوسف هم در چند نقطه مکان یابی و سرانجام نقطه ای تعیین شد.

 مدیر آب و فاضلاب شهری خوسف افزود: بعد از اخذ مجوز زیست محیطی در سال 96، مطالعات زیست محیطی، فنی، اقتصادی، پدافند غیرعامل و توجیهی طرح آغاز و تاییده آن گرفته شد و به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال شد که مطالعات طرح فاضلاب، دوباره بازنگری و اصلاح شد و به وزارت نیرو ارسال شد و کاربرگ های اخذ مجوز ماده 23 که وزیر باید امضاء کند، انجام و به دفتر مدیرکل برنامه ریزی و تلفیقی ارسال شده است ولی تاکنون این طرح به دلیل اتمام طرح های نیمه تمام دولت، مسکوت مانده است.

 شبانی ادامه داد: این نامه تحویل نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف داده شد تا پیگیری های لازم انجام شود.

  حجت الاسلام «سید محمد باقر عبادی» نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامیدر خصوص اجرای شبکه فاضلاب خوسف دراین باره گفت: تاکید شده است که نامه از وزارتخانه به دفتر برنامه و بودجه برود تا بتوانیم از محل بودجه امسال ردیف بودجه ای به این طرح تعلق بگیرد.

 وی ادامه داد: با پیگیری های زیاد این نامه به سازمان برنامه و بودجه رفته ولی امسال بودجه ای برای آن تعیین نشده است ولی امیدواریم سال آینده بتوان روی این پروژه مانور داد.

 

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس خاطرنشان کرد: این نامه با پیگیری‌های خیلی زیاد پیشرفت نرم‌افزاری خوبی داشته است و از وزارتخانه به سازمان برنامه و بودجه رسیده است.

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر