۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۳۲۹۰۳
فایننشال‌ تایمز:
وب سایت نشریه فایننشال‌تایمز نوشته است که آمریکا بار دیگر جنگ ارزی را علیه ایران تشدید کرده و عملا انتقال دلار از کشورهای منطقه به تهران مختل شده‌ است.
به گزارش پایداری ملی، آمریکا حلقه محاصره ایران را تنگ‌تر کرده‌است؛ اختلال در روند انتقال دلار به تهرانبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، وب‌سایت فایننشال تایمز به نقل از مقامات ارشد مالی آمریکا نوشته است که واشنگتن درحال تنگ‌تر کردن حلقه محاصره علیه ایران است.

فایننشال تایمز در گزارشی به نوسانات ارزی روزهای اخیر در ایران اشاره می‌کند و به نقل از یک مقام ارشد مالی دولت پیشین آمریکا می‌نویسد: آمریکا در حال تنگ‌تر کردن محاصره ایران است و هم‌اکنون انتقال بانکی و فیزیکی دلار آمریکا از کشورهای منطقه به ایران با اختلال روبرو شده‌ است.

به نوشته فایننشال‌تایمز اگرچه پس از توافق هسته‌ای با ایران، بسیاری از تحریم‎های بین‌المللی علیه این کشور برداشته شده‌ است اما بانک‎های جهانی  (از بیم تحریم‎های آمریکا) تمایلی به دادوستد با ایران ندارند.

فایننشال‌تایمز مدعی است که جامعه تجار ایرانی در حال حاضر با بانک‏‎های رده‌پایین اروپایی و آسیایی کار می‌کنند یا برای دور زدن سیستم مالی متعارف کنونی، بیشتر به واسطه‌های معتمد عمدتاً  اماراتی متکی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر