۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۳۱۹۲۴
جبهه مردمي نيروهاي انقلاب: دولت ضمن توسعه فضای مجازی و فراهم کردن امکان گردش آزاد اطلاعات که حق مسلم شهروندي است ، راه سوء‌استفاده دشمنان را از اين امکان مسدود کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از کانال جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در فضاي مجازي ، متن کامل اين بيانيه به اين شرح است :

انَّ اللهَ يُدافِعُ عن الذينَ آمَنوا اِنَّ اللهَ لا يُحب کُل خوّان کَفور (سوره حج-آيه 38)
(بي‌گمان خداوند از مؤمنان دفاع مي‌کند. قطعاً خداوند خيانت‌کاران ناسپاس را دوست ندارد)

حوادث و رخدادهاي چند روزه اخير که به ناآرامي‌ها و اغتشاشاتي در برخي شهرها انجاميد از جهات مختلف در خور توجه است. اين حوادث در ابتدا بر بستر اعتراضات صنفي و نارضايتي برخي شهروندان از مشکلات اقتصادي شکل گرفت، مشکلاتي نظير بدکارکردي نظام پولي و بانکي و ظهور پديده مؤسسات مالي و اعتباري ورشکسته، که بخش قابل توجهي از مردم در اثر آن متضرر شده‌اند و نيز تداوم رکود در اقتصاد کشور که موجب شده است که تعداد زيادي از کارکنان و کارگران بخش‌هاي توليدي کار خود را از دست بدهند و مطالبات آنها برزمين بماند و همچنين اعتراض بازنشستگان و جمعي از حقوق‌بگيران و مستمري‌بگيران که به دليل تنگناهاي مالي دولت از دريافت مطالبات و معوقات خويش بازمانده‌اند و اين، بعد از آن بود که دولت دوازدهم در تحقق وعده‌هاي انتخاباتي خويش در حل سريع و صد روزه مشکلات اقتصادي و رفع تنگناهاي معيشتي مردم بازماند.

مردمي که با هزاران اميد و آرزو به اين دولت براي دومين بار رأي دادند، زبان به اعتراض گشوده و به صورت مسالمت‌آميز در تجمعات و بعضاً راهپيمايي‌ها اعتراضات خود را اعلام مي‌کردند. 

با نزديک شدن به نهم دي‌ماه، سالگرد آن حماسه عظيم که موجب خنثي شدن فتنه 88 گرديد و در شرايطي که مردم ما و کشورهاي منطقه شادمان از شکست داعش و پيروزي‌هاي مکرر و شگرف جبهه مقاومت اسلامي بر تروريسم، ناامني و جنگ‌هاي داخلي بودند و در پي مواضع آمريکا در حمايت از رژيم صهيونيستي انتفاضه جديدي عليه اين رژيم در سرزمين‌هاي اشغالي شکل گرفته بود، دشمن فرصت را مغتنم دانست و با بسيج همه امکانات خود و بکارگيري عوامل گروهک‌هاي ضدانقلاب و معدود افرادي که طي اين سال‌ها تحت تأثير القائات و اغواهاي بيگانگان، از صفوف مردم جدا شده و هويت و حميت ديني و ملي خود را از دست داده‌اند و به صورت ستون پنجم دشمن عمل مي‌کنند، اعتراضات مسالمت‌آميز و مدني مردم را از مسير درست خود منحرف کرده و به خشونت کشيدند و به تخريب اموال عمومي و تعرض به جان و مال مردم، سلب آرامش و امنيت برخي شهرها، اهانت به مقدسات ديني و ملّي، همچون تعرض به مساجد، حسينيه‌ها و امامزادگان و پايين کشيدن و آتش زدن پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران که نماد هويت، موجوديت و استقلال ملت ماست، پرداختند.

اين ماجرا براي چندمين بار بالعيان نشان داد که دشمنان اين مرز و بوم همچنان و همواره در کار دشمني، توطئه و فتنه‌انگيزي‌اند، دشمناني که استقلال، پيشرفت و امنيت اين کشور را برنمي‌تابند و براي اين‌کار طرح‌ريزي، سازماندهي و هزينه مي‌کنند. 

حسب اطلاعات موجود، برنامه‌ ايجاد آشوب در ايران، از مدت‌ها قبل توسط دولت آمريکا با همکاري و مشارکت رژيم صهيونيستي و پادشاهي عربستان و پادويي گروهک منافقين و با فرماندهي يک افسر اطلاعاتي آمريکايي با هويت معلوم، طراحي شده بود. آمريکايي‌ها با ايجاد پايگاه‌هايي در برخي کشورهاي هم‌جوار و با بهره‌گيري از فضاي مجازي و رسانه‌هاي غربي و پول رژيم عربستان، قصد داشتند پروژه ايجاد آشوب و ناآرامي در ايران را تحت عنوان «بهار ايراني» با الگوگيري از آنچه در ليبي و سوريه انجام شد، طي دو مرحله در ابتدا به صورت «نافرماني مدني» و ايجاد «آشوب‌هاي اجتماعي» در شهرهاي پيراموني و در مرحله دوم با توسل به سلاح و انجام ترور، انفجارات و اقدامات مسلحانه و توسعه آن به مرکز، جنگ داخلي در کشور پديد آورند و پس از آن با دخالت نظامي آمريکا با الگوگيري از آنچه در زمان بوش پسر! در افغانستان و عراق پديد آمد، به خيال خام خود به جمهوري اسلامي ايران پايان دهند!؟

اين ماجرا بحمدالله با عنايت و نصرت الهي و هوشمندي و بصيرت بي‌نظير مردم عزيزمان که با شناخت ماهيت پليد کارگزاران و صحنه‌گردانان آن، برغم تلاش فراوان لشکر رسانه‌اي دشمن در فضاي مجازي و ماهواره‌ها، به سرعت صف خود را از اين جريان جدا کردند و به روش‌هاي مختلف از جمله راه‌پيمايي‌هاي گسترده، انزجار خويش را از آن اعلام نمودند و نيز آمادگي و سرعت عمل نيروهاي جان بر کف انتظامي و امنيتي کشورمان، پايان يافت و دشمنان اين ملت در ايجاد يک فتنه جديد ناکام ماندند؛ اما اين حادثه داراي درس‌ها و عبرت‌هايي است که بايد بدان توجه نمود.

1- حوادث چند روز اخير در کشور و نقش مردم در خنثي‌سازي اين توطئه بزرگ يکبار ديگر اين اين اصل خدشه ناپذير انقلاب اسلامي را اثبات نمود که «مردم رمز حدوث و بقاء انقلاب و جمهوري اسلامي‌اند». اين مردم، انقلابي بزرگ و دوران‌ساز را به پيروزي رساندند و نظامي ديني و مردمي بر ويرانه‌هاي رژيم منحط ستمشاهي بنا کردند و قريب 40 سال براي تحقق آرمان‌هاي انقلابشان و دفاع از نظام جمهوري اسلامي ايستادگي و فداکاري کردند و براي آن هزينه‌هاي فراوان دادند که دويست و بيست هزار شهيد و قريب پانصدهزار جانباز دفاع مقدس و 17 هزار شهيد ترور، جزئي از آن است. 

فتنه‌هاي بزرگي را اين ملت با سرپنجه تدبير و هوشمندي رهبري و بصيرت و ايستادگي و فداکاري خود با موفقيت و پيروزي از سرگذراند که حادثه اخير يکي از آنهاست. مسؤولان و دولت مردان و کاربدستان نظام اين حقيقت را بايد به درستي و با تمام وجود دريابند که بدون مردم هيچ حيثيت و موقعيتي ندارند و مسؤوليت آنها و مشروعيت جايگاهشان در گرو خواست و اراده و حمايت مردم است و آنها هيچ شأن و منزلتي جز خدمت خالصانه و بي‌منت به مردم ندارند. اين مردم، امروز از مشکلاتي رنج مي‌برند؛ مشکلات و تنگناهاي اقتصادي و معيشتي، آسيب‌هاي اجتماعي، فساد اداري، اختلاف طبقاتي، تبعيض و بي‌عدالتي اموري است که مردم را آزار مي‌دهد و موجب طمع دشمنان و سوء‌استفاده آنان در دامن زدن به نارضايتي‌ها و اعتراضات مي‌شود. رفع اين نابساماني‌ها در گرو برنامه‌ريزي، اقدام و عمل انقلابي مسؤولان و دستگاه‌هاي مختلف است.

متأسفانه دولت، که اين مردم يکبار ديگر براي آن فرصت خدمتگزاري فراهم کردند، نتوانسته است در حل مشکلات اقتصادي کشور و رفع تنگناهاي معيشتي مردم گام مؤثر و قابل قبولي بردارد. بيکاري، رکود، گراني، قاچاق و واردات بي‌رويه کالا، ناکارآمدي و فساد در نظام پولي و بانکي و ناتواني در جذب سرمايه از جمله مشکلات اقتصادي کشور است که همت و تلاش شبانه‌روزي و اقدام انقلابي مي‌طلبد . راه عبور از بحران اقتصادي که گريبان کشور را گرفته است، عمل به نسخه شفابخش «اقتصاد مقاومتي» است که مقام معظم رهبري مدام برآن تأکيد مي‌ورزند و مع الاسف همچنان اقدام مؤثري در عمل به آن صورت نگرفته است و نتيجه آن آشکار نيست.

2- اين حوادث حقيقت ديگري را نيز آشکار نمود و از چهره واقعي رسانه‌هاي بيگانه که با سرمايه‌گذاري گسترده آمريکا و غرب، سالهاست نقش اصلي را در تهاجم فرهنگي و حمله به انديشه و ادراک ملت ايران و تضعيف ايمان ديني و انقلابي و تغيير فرهنگ و سبک زندگي ايرانيان برعهده داشته‌ است، پرده برداري نمود. در اين حوادث رسانه‌هاي بيگانه در فضاي مجازي، نقش فرماندهي و شبکه ارتباطي جريان آشوب را برعهده داشتند.

فضاي مجازي کشور در اثر غفلت و ساده‌انديشي مسؤولان اجرائي و دستگاه‌هاي امنيتي در طول اين سال‌ها، بي‌هيچ محدوديت و اعمال مديريتي در اختيار دشمن مهاجم قرار گرفت، آنها با اشغال فضاي مجازي و استفاده از ظرفيت‌ها و ابزار ارتباطي و اطلاعاتي که با پول و امکانات اين ملت مظلوم فراهم آمده است، اين آشوب را ايجاد و مديريت کردند.

اينک زمان آن فرا رسيده است که در مديريت و بهره‌گيري از فضاي مجازي تجديدنظري جدي صورت گيرد و دولت ضمن توسعه اين فضا و فراهم کردن امکان گردش آزاد اطلاعات که حق مسلم شهروندي است، راه سوء‌استفاده دشمنان را از اين امکان مسدود نمايد.

سالها است که مقام معظم رهبري بر ايجاد «شبکه ملي اطلاعات» و اعمال مديريت داخلي و بومي بر فضاي مجازي تأکيد کرده‌اند لکن در اثر اهمال و سهل‌انگاري دولت‌ها، هيچ اقدام مؤثر و ملموسي در اين خصوص صورت نگرفته است. حمايت از پيام‌رسان‌هاي داخلي که با همت جوانان دانشمند و دلسوز ايراني ايجاد شده‌اند و اعمال مديريت بر پيام‌رسان‌هاي خارجي و جلوگيري از فعاليت آن دسته از پيام‌رسان‌هاي خارجي که به معيارها و هنجارها و قوانين داخلي احترام نمي‌گذارند و در کنار ترويج بي بندوباري، بي‌ديني و بي‌تفاوتي نسبت به ارزش‌ها و شاخص‌هاي زندگي عزت‌مندانه، به جولانگاه دشمنان اين ملت بدل شده‌اند، حداقل کاري است که دولت و دستگاه‌هاي مسؤول مي‌بايست در اين خصوص انجام دهند. 

3- وحدت ملي و انسجام داخلي که در پرتو ايمان و اعتقاد ملت ما به اسلام و ارزش‌هاي الهي و انقلابي و تبعيت توام با عشق وعاطفه از رهبري حاصل آمده است، رکن اساسي قدرت ملي و رمز پيروزي ملت ما در تمامي توطئه‌ها، فتنه‌ها و تهاجمات دشمنان بوده است و دشمن همواره تلاش کرده است با ايجاد خلل در آن، قدرت ملي ما را تضعيف نمايد، در حوادث اخير نيز اين حقيقت خود را نشان داد و وحدت ملي و ارزش‌هاي مقوم آن، بيش از هر چيز آماج حملات آشوبگران و پياده نظام دشمن قرار گرفت.

تحريکات قومي در مناطق و شهرهاي با تفاوت‌هاي قومي، حملات به اماکن مذهبي، اهانت به مقدسات ديني، انقلابي و ملي حکايت از عمق کينه و دشمني دشمنان، با وحدت و انسجام اين ملت دارد. از اين رو بر تمامي نيروهاي انقلاب و آحاد مردم از هر قوم، دين و مذهب و با هر گويش و زباني، فرض است که از وحدت و انسجام ملي حراست کنند و اندک خللي در آن را نپذيرند.

4- در پايان ضمن ارج‌گذاري به تلاش‌هاي قابل تقدير نيروي انتظامي و دستگاه‌هاي امنيتي در برخورد با عوامل و مسببان اين حوادث خسارت‌بار، انتظار دارد

قوه قضائيه با آن دسته از افرادي که در فضاي هيجاني و به طور ناآگاهانه با آشوبگران همراه شده و مرتکب جرم سنگيني نشده‌اند، با ديد اغماض و رأفت اسلامي برخورد نموده و نسبت به مجازات عناصر اصلي و معاندي که به آرمان‌هاي اين ملت خيانت کردند و موجب سلب آرامش و امنيت مردم شدند و به اموال عمومي و جان و مال مردم آسيب رساندند و کشور را در آستانه يک جنگ داخلي قرار دادند، اقدام شايسته و برخورد قاطع صورت دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر