۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۸۱۲۴
جعفرزاده ایمن آبادی:
عضو کمیسیون برنامه مجلس شورای اسلامی گفت:اقدامات ایران در حوزه مالی ابهام ندارد.
به گزارش پایداری ملی، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره تعلیق یکساله محدودیت‌های سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی گفت:آمریکایی ها بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دلیل از دست دادن منافع خود در جمهوری اسلامی، با کارشکنی های خود همواره سعی داشته اند برای ایران در زمینه های مختلف مانند اقتصادی مشکل ایجاد کنند.  

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در چهار سال گذشته جمهوری اسلامی با اقدامات مناسب و منطقی توانسته بسیاری از ابهامات ایجاد شده در روند مبادلات بانکی و مالی خود را از سوی دشمنان، رفع کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:در حال حاضر FATF علی رغم اقدامات شفاف، جمهوری اسلامی ایران را در لیست سیاه نگه داشته، اما تدابیر ضدپولشویی علیه ایران را به مدت یکسال تعلیق کرده است.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به تصویب قانون ضد پولشویی در ایران گفت: جمهوری اسلامی از اقدامات مخرب اقتصادی پرهیز داشته است، بنابراین باید از لیست سیاه خارج شود.

 وی تصریح کرد:وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و مسئولان اقتصادی باید بصورت شفاف تر مانع از کارشکنی دشمنان و لابی های صهیونیستی در fatfشوند.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد:جمهوری اسلامی از تروریسم و قاچاق خسارت های زیادی را متحمل شده و بطور طبیعی با فعالیت مالی تروریست ها نیز مقابله جدی داشته و خواهد داشت بنابراین تعلیق یکساله محدودیت‌های سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی کافی نیست بایدFATF باید ایران را از لیست سیاه خارج کند.

عضو کمیسیون برنامه؛بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:تلاش هایی از سوی وزارت اقتصاد، برای تعلیق یکساله محدودیت‌های سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی صورت گرفته، که البته باید تکمیل شود، تا ایران از لیست سیاه از fatfخارج شود.

گفتنی است؛گروه ویژه اقدام مالی FATFیک نهاد بین المللی است که در سال 1989 و توسط وزرای کشورهای عضو آن پایه‌گذاری شده است. هدف این نهاد - که در حال حاضر حدود 198 کشور به صورت مستقیم یا از طریق گروه‌های منطقه‌ای در آن عضویت دارند یا توصیه‌های این نهاد را به اجرا در آورده‌اند ــ تدوین استانداردها و ارتقای  شیوه اجرای مؤثر اقدامات قانونی، مقرراتی و عملیاتی در موارد مرتبط با مبارزه با پولشویی، تأمین مالی تروریسم و دیگر تهدیداتی است که قابلیت اعتماد به نظام مالی بین‌المللی را تهدید می‌کند، از این رو‌ گروه مذکور یک مجموعه سیاست گذار است که توصیه‌های آن در فضای بین المللی از مقبولیت فراوانی برخوردار است
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر