۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۷۷۵
جنگ نرم؛ نبرد در دنیای معاصر
جنگ نرم؛ نبرد در دنیای معاصر
نویسنده: 
سیدحمید هاشمی
انتشارات: 
دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم
شناسنامه کتاب: 
جنگ نرم؛ نبرد در دنیای معاصر سیدحمید هاشمی رقعي (شوميز) عداد صفحه: 360 نشر: دفتر برنامه ریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی (14 اسفند، 1390) شابک: 978-600-5753-40-0 قطع کتاب: رقعی وزن: 800 گرم

 

این كتاب برای استفاده اقشار دانشگاهی و با تاكید بر شناسایی جنگ نرم به عنوان یكی از روش‌های اصلی براندازی در عصر مدرن، اثبات قرار داشتن ایران در فضای جنگ نرم، بررسی مختصر شرایط پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری و بررسی راهكارهای پیش‌روی نظام جمهوری اسلامی و نیروهای مختلف تشكیل دهنده‌ی قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، به خصوص قشر نخبه‌ی دانشگاهی تدوین شده است كه تلاش دارد به بررسی زوایای مختلف جنگ نرم در بخش‌های نظری و همچنین مصادیق بومی آن بپردازد.

 

كتاب جنگ نرم؛ نبرد در دنیای معاصر  برای استفاده اقشار دانشگاهی و با تاكید بر شناسایی جنگ نرم به عنوان یكی از روش‌های اصلی براندازی در عصر مدرن، اثبات قرار داشتن ایران در فضای جنگ نرم، بررسی مختصر شرایط پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری و بررسی راهكارهای پیش‌روی نظام جمهوری اسلامی و نیروهای مختلف تشكیل دهنده‌ی قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، به خصوص قشر نخبه‌ی دانشگاهی تدوین شده است كه تلاش دارد به بررسی زوایای مختلف جنگ نرم در بخش‌های نظری و همچنین مصادیق بومی آن بپردازد.

 

این کتاب در قالب سه فصل به بررسی مقوله جنگ نرم پرداخته است. در فصل اول این کتاب مبانی نظری جنگ نرم چون فهم شرایط جهانی، قدرت سخت، قدرت نرم، رسانه ها، عرصه ها و ... تشریح شده است.

 

فصل دوم این کتاب به مقوله جنگ نرم و جمهوری اسلامی ایران پرداخته است. اثبات این مقوله، توهم یا توطئه بودن، جنگ رسانه ای و... از مباحث این بخش است.

 

در فصل سوم کتاب نیز روش های مقابله با جنگ نرم چون راهکارهای فرهنگی، دشمن شناسی، آینده پژوهی و ... تشریح شده است.

 

كتاب جنگ نرم؛ ‌نبرد در دنیای معاصر به قلم سیدحمید هاشمی در قالب 560 صفحه به رشته تحریر درآمده و دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم با همكاری اداره كل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران آن را منتشر كرده است.

 

 كتاب جنگ نرم؛ ‌نبرد در دنیای معاصر به قلم سیدحمید هاشمی به رشته تحریر درآمده و دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم با همكاری اداره كل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران آن را منتشر كرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر