۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۶۰۹۶
نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: تبیین جایگاه شعر در نظام توحیدی ضروری است.
به گزارش پایداری ملی، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در آیین افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی اظهار کرد: برگزاری این کنگره باید مشوقی برای نسل جوان در عرصه شعر و عرفان شود تا بتوان از این حوزه در میدان جنگ نرم استفاده کرد.

وی ادامه داد: شعر همان طور که مقام معظم رهبری نیز در دیدار با شاعران کشور فرمودند باید دارای محتوا، مضمون و حقیقت باشد.

امام جمعه کاشان با اشاره به این حدیث پیامبر (ص) که فرمودند مومن گاهی با زبانش،  گاهی با شمشیر و گاهی با نظم و نثر جهاد می‌کند، گفت: پیغمبر اکرم (ص) راست‌ترین شعر عرب را با این مضمون که هر چیزی غیر از خدا باطل است، گفته‌اند.

وی شعر را یکی از عرصه‌های مقابله با جنگ نرم دانست و تصریح کرد: زبان شعر در شرایط فعلی که در محاصره جبهه فرهنگی کفر هستیم می‌تواند مفید و موثر باشد.

این عضو خبرگان رهبریبا تاکید برمفاخر بزرگ کاشان از جمله فیض کاشانی با 200 کتاب بی نظیر، ملا حبیب الله شریف با آثار برجسته در فقه، اصول، کلام و فلسفه گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که فیض کاشانی در میان علمای دینی کم نظیر است.

نمازی اظهار کرد: حتی حروف نام کاشان به ترتیب رمزی از واژه‌های کتاب، شعر و شعور و شجاعت و شهادت و شهامت، احسان و اکرام و نبوغ است که نمونه این ادعا وجود شخصیت‌های بزرگ علمی،  ادبی،  فرهنگی، هنری، ادبی، اجتماعی، سیاسی و دینی و مذهبی از جمله محتشم کاشانی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر