۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۳۷۰۳
اخیرا برخی رسانه های غربی با مطرح سازی مجدد سازمان مجاهدین [منافقین] به عنوان امید اجرای طرح براندازی در ایران، این گروهک تروریستی که دستش به خون مردم ایران آلوده است را لایق حکومت بر مردم ایران معرفی می کنند!
به گزارش پایداری ملی، اخیرا برخی رسانه های غربی با مطرح سازی مجدد سازمان مجاهدین [منافقین] به عنوان امید اجرای طرح براندازی در ایران، این گروهک تروریستی که دستش به خون مردم ایران آلوده است را لایق حکومت بر مردم ایران معرفی می کنند!
 
پایگاه خبری "هیل" (Hill) وابسته به کنگره آمریکا با انتشار یادداشتی به تعریف و تمجید از سازمان منافقین پرداخته و از ضرورت حمایت از این گروه تروریستی سخن به میان آورده است.

در این یادداشت که به قلم "جولیو ترزی" یکی از مقامات سابق ایتالیایی، تحت عنوان "هنوز یک جایگزین برای تعامل با رژیم ایران وجود دارد" منتشر شده، می خوانیم:
«کشورهای اروپایی شروع به تجدید روابط با ایران پس از توافق هسته ای کرده اند اما نادیده گرفتن اقدامات جنجالی ایران پس از توافق هسته ای بسیار سخت است. از سوی دیگر توافق هسته ای با وجود تلاش های صورت گرفته، نتوانسته به گسترش میانه روی در ایران کمک کند.
 
در نتیجه سیاست غرب نسبت به ایران باید تغییر کند و همچنین باید از گروه های مخالف ایرانی بویژه اپوزیسیون سازمان یافته علیه رژیم ایران حمایت صورت پذیرد. پیش از این تلاش هایی در این رابطه صورت گرفته که نتیجه بخش بوده است. متحدان غربی مقاومت ایران توانسته اند توجه ها را به مشکلات سازمان مجاهدین خلق ایران معطوف نمایند و به این گروه در عراق کمک نمایند تا از شرایط خطرناک نجات یابند و اخیرا کمپ لیبرتی 3000 نفر از نیروهای خود را به خانه هایی امن که بیشتر آن ها در آلبانی است فرستاده است.
 
هر كسی كه كوچكترين شناختي نسبت به جمهوري اسلامي داشته باشد به خوبي مي داند كه تصور دوستي با اين رژيم، تصوري واهي است. در اين ميان كشورهايي كه ارتباط نزديكي با سازمان مجاهدين دارند با رويكرد برقراري روابط نزديك با جمهوري اسلامي مخالفت مي كنند. اما دليل آنكه برخي كشورهاي اروپايي در حال حاضر به دنبال گسترش ارتباطات با ايران و برقراري مذاكرات با تهران هستند آن است كه گمان مي كنند جايگزيني وجود ندارد.
 
به بيان ديگر، كشورهاي اروپايي در مرور سال ها، فضاسازي هاي ايران را باور كرده و پذيرفته اند كه مقاومت ايران، چيز قابل توجهي نيست. اشتباه نكنيد، ايران تا كنون هر چه توانسته انجام داده تا اين جنبش را از بين ببرد. در سال 1988 تعداد زيادي از سران سازمان مجاهدين خلق در ايران اعدام شدند و كمپ ليبرتي نيز در عراق هدف حملاتي قرار گرفت. اما اين سازمان دوام آورد و اكنون شوراي ملي مقاومت ايران، جمعيت بزرگي را در تجمع بين المللي سالانه خود در فرانسه گرد هم مي آورد و ثابت كرده است كه هنوز اپوزيسيوني سازمان يافته براي مقابله با جمهوري اسلامي وجود دارد. در واقع به نظر مي رسد با جابجايي نيروهاي سازمان مجاهدين خلق از عراق، افق تازه اي پيش روي سازمان گشوده شده است.
 
با توجه به اين مسائل، تمامي كساني كه در سياست خارجي اروپا حرفي براي زدن دارند، بايد رهبران اروپايي را متقاعد سازند كه در ديدگاه شان در رابطه با ايران و انگيزه هايشان براي برخورد آرام با جمهوري اسلامي، تجديد نظر كنند.
 
بايد همه بدانند كه حكومت ايران تنها نماينده سازمان يافته مردم ايران نيست بلكه حكومتي ديگر در انتظار ايستاده و آماده است آينده اي را براي ايران شكل دهد كه بر پايه اصول اعلام شده سكولاريسم، دموكراسي و برابري جنسيتي بنا شده باشد همانطور كه توسط مريم رجوي، رهبر شوراي ملي مقاومت ايران، به روشني بيان شده است.»
 
چندی پیش نیز این پایگاه آمریکایی با انتشار گزارشی با همین موضوع عنوان کرده بود: « در حالی که ایالات متحده برای انتخاب رئیس جمهور جدید در ماه نوامبر آماده می‌شود، فرصتی جدید پیش روست تا سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران، با نگاهی تازه تعریف شود. هنوز هم نیروی بالقوه برای ایجاد تغییرات دموکراتیک در ایران وجود دارد؛ تغییراتی که شورای ملی مقاومت ایران نویدبخش آن است و آمریکا باید از آن حمایت کند.
 
با روی کار آمدن دولت جدید در واشنگتن، آمریکا می‌تواند این فرصت را غنیمت شمارد تا پیامی جدید و امیدوارکننده برای مردم ایران بفرستد.»
 
منبع: جام نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر