۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۲۹۳۱
امنیت کاربران با وجود آسیب‌پذیری‌های امنیتی موجود در صفحه کلیدهای بی‌سیم مورد تهدید قرار می‌گیرد.
به گزارش پایداری ملی، کارشناسان امنیتی از شناسایی یک آسیب‌پذیری در هشت مدل از صفحه کلیدهای بی‌سیم خبر داده‌اند. این حفره امنیتی اطلاع از مطالب تایپ‌شده کاربران را از فاصله ۷۵ متری هم ممکن می‌کند. 

علت وقوع این اشکال آن است که برقراری ارتباط میان صفحه کلیدهای بی‌سیم با رایانه‌های شخصی بدون رمزگذاری صورت می‌گیرد و به همین علت هکرها می‌توانند به مطالب تایپ‌شده به این صورت دسترسی پیدا کنند. 

هکرها به شیوه‌های مختلف و ازجمله با استفاده از بدافزارهای سارق محتوای تایپ‌شده می‌توانند اطلاعات کاربران و ازجمله کلمات عبور آنان را مطالعه کنند. همچنین می‌توان سخت‌افزارهای ویژه‌ای را به همین منظور طراحی کرد که ساخت آنها کمتر از صد دلار هزینه دارد. 

محققان شرکت باستیل می‌گویند مشکل عدم رمزگذاری سیگنال‌های بی‌سیم به‌علت عدم امکان به‌روزرسانی میان‌افزار مربوطه در صفحه کلیدها به آسانی قابل برطرف کردن نیست. 

از‌جمله صفحه کلیدهایی که با چنین مشکلی مواجه هستند می‌توان به صفحه کلیدهای بی‌سیم ساخت Hewlett-Packard، Anker، Kensington، RadioShack، Insignia، Toshiba، GE/Jasco و EagleTec اشاره کرد. تمامی این صفحه کلیدها برای تبادل اطلاعات از باند رادیویی GHz ISM2.4 استفاده می‌کنند که فاقد استانداردهای لازم برای ایمن‌سازی ترافیک داده است؛ لذا به نظر می رسد کاربران برای حل این مشکل فعلا چاره‌ای جز استفاده از صفحه کلیدهای سیمی نداشته‌باشند. 

بررسی‌های باستیل نشان می‌دهد که مهاجمان علاوه‌بر سرقت داده‌های تایپ‌شده با صفحه کلیدهای بی‌سیم قادر به قفل کردن این صفحه کلیدها، سرقت اطلاعات کارت‌های اعتباری و کلمات عبور و حتی نصب بدافزار بر روی رایانه‌های شخصی کاربران هستند.

منبع: افتانا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر