۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۲۴۶۵
به گفته وزارت امنیت داخلی آمریکا مشکلات امنیتی ضدویروس‌های سیمانتک به نفع هکرها بوده‌است.
 اگر چه کاربران زیادی از نرم افزارهای امنیتی سیمانتک برای مقابله با تهدیدات موجود در فضای مجازی استفاده می‌کنند، اما دولت آمریکا به تازگی هشدار داده که تعداد زیادی حفره امنیتی در تولیدات این شرکت وجود دارد. 

وزارت امنیت داخلی آمریکا معتقد است حفره ها و آسیب‌پذیری‌های موجود در تولیدات سیمانتک در عمل به هکرها امکان می‌دهد به درون رایانه‌های شخصی نفوذ کنند. 

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، تمامی محصولات ضدویروس باعنوان سیمانتک و نورتون دچار آسیب‌پذیری‌هایی هستند که به هکرها امکان می‌دهد کنترل یک رایانه را در اختیار بگیرند. 

بر اساس آمار منتشر شده در ایالات متحده، ضدویروس‌های سیمانتک از نظر میزان محبوبیت در رتبه پنجم هستند و بر روی میلیون‌ها رایانه در سراسر جهان نصب شده‌اند؛ بنابراین شرکت‌های تجاری و نهادهای دولتی زیادی در سراسر جهان به‌علت استفاده از ضدویروس‌های سیمانتک در معرض خطر هستند. 

با توجه به اینکه تولیدات سیمانتک برای بررسی میزان امنیت رایانه‌ها به شکلی عمیق به درون آنها نفوذ می‌کنند، آسیب‌پذیری‌های به‌تازگی افشا شده می‌توانند بسیار خطرناک باشند؛ زیرا کدهای مخرب مربوطه به‌راحتی در بخش‌های حساسی از رایانه‌های شخصی قابل اجرا خواهند‌بود. 

اولین‌بار Tavis Ormandy عضو گروه امنیتی شرکت گوگل مشکلات ضدویروس‌های سیمانتک را شناسایی کرد. وی آنها را بسیار بد توصیف کرده، زیرا به هکرها امکان می‌دهد، کل سیستم‌های رایانه‌ای یک شرکت را مختل کنند. 

شرکت سیمانتک در واکنش از عرضه وصله‌های امنیتی و فایل‌های به روزرسان خبر داده‌است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر