۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۲۱۶۵۳
سفیر جدید فرانسه در تهران، عنصر اطلاعاتی و جاسوسی ارشد از آب درآمد. کشورها غالبا از پذیرش مهره‌های ارشد اطلاعاتی کشور مقابل به عنوان سفیر پرهیز می‌کنند.
فرانسوا سنمو اخیرا استوارنامه خود را به عنوان سفیر جدید فرانسه تقدیم روحانی کرد اما به گزارش رادیو فرانسه فرانسوا سنمو که 59 سال دارد، از سال 2012 تا 2014 به عنوان مدیر بخش اطلاعات در سازمان امنیت خارجی فرانسه خدمت کرده است. وی عربی‌دان و کارشناس جهان عرب محسوب می‌شود. او در سال‌های هشتاد میلادی در تونس تدریس کرده و سپس از جمله در امان و بیروت ماموریت داشته. وی همچنین سفارت فرانسه را در لائوس به عهده داشته است.

رادیو فرانسه افزود: چهار سال قبل، هنگامی که وی به مدیریت اطلاعات منتقل شد، روزنامه فیگارو او را به ویژه متخصص سوریه و لبنان معرفی کرد. اداره اطلاعات که در کانون «مدیریت کل امنیت خارجی»  قرار دارد، وظیفه جمع‌آوری اطلاعات و سپس ترکیب و جمع‌بندی آنها را به عهده دارد.

یک سایت خبری سنگالی می‌نویسد که به تازگی دولت فرانسوا هولاند به خاطر دغدغه‌های امنیتی، تغییراتی را در پست‌های اطلاعاتی و دیپلماتیک آغاز کرده است. به نوشته این سایت، منطقه «ساحل» آفریقا و سوریه و عراق، در کانون دلمشغولی‌های پاریس است.

گفتنی است فرانسه و وزیرخارجه آن در جریان مذاکرات هسته‌ای خصومتی به مراتب شدیدتر از آمریکا را علیه ایران نشان داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر