۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۸۳۶۰
کارگاه آموزشی الزامات پدافند غیرعامل در حوزه سلامت در قم برگزار شد
صبح چهارشنبه کارگاه آموزشی الزامات پدافند غیرعامل در حوزه سلامت و دفاع زیستی با حضور مدیران استان و مسئولین مراکز درمانی در محل دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

دکتر مظفری ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری پدافند غیر عامل مانند مصون سازی بدن انسان از درون است از این رو بایستی هر یک از ارگان های اجرایی با توجه به تخصص خود در این امر مشارکت نمایند.

دکتر مظفری افزود: دانشگاه علوم پزشکی قم به ویژه پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت آمادگی کامل دارد تا در صورت بروز مشکل اقدامات لازم را انجام دهد.

دکتر کریمی نیا مدیر کل پدافند زیستی کشور ضمن تبیین اقدامات انجام شده در پدافند زیستی کشور از خطراتی که استان قم را تهدید می کنند گفت و بیان داشت: به دلیل وجود صنایع ، واحد های تولید دام و کارخانجات تولید مواد غذایی در صورت بروز بحران مردم استان قم در معرض خطرات زیادی قرار خواهند داشت که بایستی از طریق آموزش مسائل پدافندی به مردم و کارکنان ادارات استان، آگاهی آنان نسبت به این مسائل بالا ببریم.

وی افزود: ورود سالیانه 20 میلیون زائر به استان قم که 10 درصد از آنان از اتباع دیگر کشور می باشند، می تواند از دیگر تهدیدات استان قم به شمار بیاید و مورد توجه مسئولین استانی قرار بگیرد.

دکتر کریمی نیا در پایان گفت: نقش ارگان هایی مانند دانشگاه علوم پزشکی در پدافند غیر عامل بسیار حساس است که به همین دلیل وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی باید آمادگی کامل در این زمینه را به دست بیاورند.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان نیز گفت: متاسفانه برخی از مدیران استان قم به جای رویکرد پیشگیرانه و توجه به مدیریت پدافندی تمام برنامه ریزی های خود را معطوف به هنگام وقوع بحران نموده که این نگاه بسیار نگاه غلط و خطر ناکی است.

در پایان نمایندگان دستگاههای استان سوالات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند و در این مورد به بحث و تبادل نظر پرداختند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر