۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۷۲۶۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی؛
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی، از تشکیل کارگاه ها آموزشی، آشنایی با وظایف عملکرد پدافند غیرعامل و حوزه های هشت گانه پدافند غیرعامل در دستگاه های دولتی و موسسات عمومی خبر داد.
سردار احمد جهانسری، در نشستی با مدیران و معاونین و کارشناسان اداره کل بیمه سلامت، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هفته عشق و ایثار رزمندگان  در طول 8 سال دفاع مقدس، اظهار داشت: رشادت ها و علل پیروزی رزمندگان در مقابله با دشمنان در طول دوران دفاع مقدس باید در قالب برنامه های مدون و جدید به نسل حاضر و آینده انتقال داده شود.

وی، با بیان این مطلب، افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ایران اسلامی با خلاقیت و نوآوری در مقابل دنیای استکبار غرب و شرق که هر دو در صدد نابودی اسلام ناب محمدی بودند، ایستادگی کردند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی، اضافه کرد: وجود حاکمیت ولایت فقیه، ایمان راسخ ملت مسلمان و شهادت طلبی با تاسی جویی از فرهنگ عاشورایی علت پیروزی بر دشمنان اسلام بود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت پدافندهای عامل و غیر عامل در عوامل محیطی و  غیر محیطی و تاکید مقام معظم رهبری بر توجه ویژه به این مقوله، خاطرنشان کرد: امروز تهدیدات دشمن در مقایسه با دوران دفاع مقدس تفاوت داشته و برای مقابله با تهدیدات نوین، بایستی آموزش های لازم در راستای آگاه سازی و افزایش توانمندی مردم ارایه شود.

جهانسری، ادامه داد: با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل در راستای توانمند سازی و مقابله با تهدیدات نوین بیش از 11 عنوان برنامه آموزشی در دستگاه های اجرایی و شرکت ها تشکیل شده است.وی، با تاکید بر اینکه دفاع غیرعامل، با وجود این همه تهدیدات، رکن اصلی دفاع در جامعه کنونی است، ادامه اد: تهدیدات امروز شامل تهدیدات سیاسی، اقتصادی، نظامی، زیست محیطی، اطلاعاتی، سایبری، بیوتروریسم، تروریسم، تحریم و فرهنگی و اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن امروز به دنبال براندازی نرم، فرسایش نیروهای خودی و طرح های عملیاتی با استراتژی نابودی(تخریب)، فرسایش(خسته کردن مردم و نیروها) و کنترل(نفوذ به گسل های فرهنگی و اجتماعی و فرماندهی) است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی، با تاکید برضرورت آموزش مولفه های پدافند غیرعامل برای عموم، بیان کرد: پدافند غیرعامل هریک از مولفه های تهدیدات را تحت تاثیر قرار داده و با برنامه های آموزشی برای مقابله با هر پدیده، با شناساندن ماهیت دشمن اقدام و سپس راهکار های   مقابله را اعلام
میکند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر