۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۷۰۷۳
دبیر انجمن علمی پدافند غیرعامل خبر داد
دبیرانجمن علمی پدافند غیرعامل کشور از راه‌ندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی در انجمن‌های علمی پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: با انتخاب هیأت علمی، هیأت داوران و هیأت منتقدان باید به دنبال برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی به صورت تخصصی باشیم.
مهدی بیطرفان در مراسم انتخابات انجمن علمی پدافند غیرعامل کشور، اظهار کرد: اعضای انجمن پدافند غیرعامل به صورت نیروی کمکی در برگزاری برنامه‌ها بوده و یک مجموعه نمونه را به ارمغان می‌آورند.

وی ادامه داد: انجمن علمی پدافند غیرعامل در سال 88 راه‌اندازی شده اما حدود دو سال طول کشید تا در وزارت علوم به ثبت برسد ضمن اینکه این انجمن طبق منویات مقام معظم رهبری و مرجعیت مدیریت علمی گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به افزایش فعالیت انجمن علمی پدافند غیرعامل در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث انجمن علمی پدافند غیرعامل در 4 استان در حال پیگیری است که همدان به عنوان نخستین استان در برگزاری انتخابات هیأت مدیره انجمن اقدام کرده و 3 استان دیگر نیز درحال آماده‌سازی انجمن و عضوگیری از بین علاقه‌مندان هستند.

وی با بیان اینکه همدان با داشتن 34 عضو در انجمن علمی استانی قوی است، یادآور شد: همدان نخستین استانی است که در آن انتخابات برگزار می‌شود ضمن اینکه در این انتخابات 3 نفر به عنوان هیأت مدیره، یک نفر عضو علی‌البدل و دو نفر به عنوان بازرس انجمن فعالیت می‌کنند.

بیطرفان افزود: هدف اصلی تشکیل انجمن علمی، مرجعیت علمی پدافند بوده و مسئولیت آن به عهده انجمن علمی پدافند غیرعامل در استان‌هاست.

وی عدم وجود تئوریه و نظریه تخصصی در بحث پدافند غیرعامل را مشکل اساسی دانست و عنوان کرد: در این راستا ما به دنبال ارائه و تولید نظریه‌های تخصصی و تئوری هستیم البته باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

وی از راه‌ندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی در انجمن‌های علمی پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: با انتخاب هیأت علمی، هیأت داوران و هیأت منتقدان باید به دنبال برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی به صورت تخصصی باشیم.

وی با اشاره به کسب رتبه B در جهان توسط انجمن‌های پدافند غیرعامل تصریح کرد: تعداد اعضای انجمن علمی پدافند غیرعامل در کشور حدود 662 نفر است که با افزایش 15درصدی اعضاء گامی مؤثر در کسب رتبه A در سال 94را بر داشته‌ایم.

وی چاپ دو نشریه علمی پژوهشی و علمی ترویجی در سال گذشته را از دیگر افتخارات انجمن دانست و عنوان کرد: تاکنون بیش از 10جلد کتاب تخصصی در راستای افزایش فرهنگ عمومی به چاپ رسیده که اگر کسی به مطالعه آنها بپردازد می‌تواند راهکارهای مورد نیاز در بحث پدافند غیرعامل را بررسی کند.

بیطرفان یادآور شد: تاکنون 13 جلسه دوره‌های تربیت مربی با حضور 300 نفر برگزار شده که رویکرد این دوره‌ها، تربیت مربیان تأثیرگذار در انجمن‌های علمی شهرستان است که این مربیان باید مورد تأیید انجمن علمی کشور قرار گیرد.

دبیر انجمن علمی پدافند غیرعامل از فعالیت جوانان ملایری در پدافند امنیت سایبری و پدافند امنیت شبکه خبر داد و گفت: برگزاری سلسله نشست‌های پدافند با همکاری وزارت آموزش و پرورش در نزدیک شدن اذهان عمومی بسیار مؤثر بوده و نباید بی‌اهمیت تلقی شود.

وی برگزاری نمایشگاه تخصصی با رویکردهای مختلف در 8 حوزه فعالیتی پدافند غیرعامل را یکی دیگر از راهکارهای تعریف مفاهیم پدافند غیرعامل خواند و گفت: این نمایشگاه به صورت پایلوت آموزش و پرورش اجرا شد و هزار و 500 دانش‌آموز در درک مفاهیم پدافند غیرعامل خبره شدند اما به دنبال برگزاری نمایشگاه در سطح وسیع‌تر هستیم.

وی از آماده‌سازی یک کتابخانه تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل خبر داد و خاطرنشان کرد: در هفته پدافند غیرعامل برنامه‌های ویژه‌ای مانند جشنواره عکس، پوستر و لوگوی پدافند غیرعامل برگزار می‌شود که عوامل آن بارگذاری شده ‌است.

بیطرفان، طراحی لباس ویژه حوزه ستادی و تخصصی را برنامه دیگر انجمن علمی پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: همایش واکاوی و نقش مقررات در 8 حوزه برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر