۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۰۱۴۹
مدیرعامل پدافند غیرعامل استان مرکزی:
مدیرعامل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: فرهنگ دفاع مقدس مهم ترین و مناسبت ترین شیوه برای کاهش خطر و آسیب پذیری است که می تواند کشور را در برابر تهاجمات فرهنگی واکسینه کند.
سردار نورخدا قاسمی پیش از ظهرامروز در همایش قافله خورشید شهر اراک که با حضور جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان و مسئولان استانی برگزار شد با اشاره به دوران 8 سال دفاع مقدس اظهار کرد: آمریکا نقش عمده و بسزایی در این جنگ داشت و می‌دانیم که این رژیم با حمایت و تحریک رژیم صدام توانست 8 سال جنگ را بر دولت و مردم ایران تحمیل کند.

وی افزود: هالیفیلد مشاور ملی دولت ریگان در سفر به عراق از توانمندی‌های دولت صدام آگاه شد و این رژیم را از نظر تجهیزات جنگی و نظامی به منظور جنگ علیه ایران مجهز کرد.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان مرکزی با اشاره به این که استکبار جهانی از شکل‌گیری حکومت اسلامی ناخشنود بود، گفت: زمانی که انقلاب اسلامی با رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب (ره) به پیروزی رسید برای استکبار جهانی این موضوع ناخوشایند آمد و دست به تحریک رژیم بعث عراق زد.

سردار قاسمی تصریح کرد: هدف از حمله صدام نابودی انقلاب اسلامی بود و آمریکا درصدد بود تا با تحریک این دولت، بتواند یک رژیم وابسته خود را در منطقه ایجاد کند.

وی افزود: هالیفیلد در آن زمان در دیدار خود با صدام اعلام می‌کند که ایران دارای زرادخانه‌ای از سلاح‌های گوناگون است که تهدیدی برای جهان و اسرائیل است.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان مرکزی با اشاره به این که منظور هالیفید به طور قطع در آن برهه از زمان تسلیحات نظامی ایران نبوده است، گفت: منظور هالیفیلد به طور قطع نیروی انسانی بوده که در سایه ایمان و اعتقاد در حال پرورش است و این مشاور آمریکایی معتقد بود که عراق بایستی این نیروی انسانی را فرسایش و نابود کند.

سردار قاسمی تصریح کرد: حکام عرب حاشیه خلیج فارس با ریاست سازمان سیاه تشکیل جلسه داده و می‌توان گفت که 8 سال جنگ تحمیلی جنگ غرب و ایران بود نه جنگ عراق و ایران، آمریکا در این حمله قصد داشت تا ظرفیت جوان کشور را نابود سازد.

وی افزود: استکبار درصدد بود تا از ورود اسلام به سایر کشورها جلوگیری کند و این کار را می‌خواست با تحمیل جنگ به ایران و ضربه زدن به پیکره اسلام و نظام انجام دهد.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان مرکزی با اشاره به مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ما پنجه در پنجه استکبار فشردیم و با عزت و اقتدار در برابر ظلم آنان ایستادیم و ما شاهد بودیم دشمنی که با میل خودش وارد کشور شده بود بدون میل و رغبت خودش ناچار شد تا از کشور بیرون رود.

سردار قاسمی تصریح کرد: سال‌هاست که آمریکا با ما قصد عنان و جنگ دارند و هر چه در منطقه رخ می‌دهد به سبب حضور و درخشش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است.

وی افزود: دولت عراق با محوریت نظام شیعه توانست آمریکا را بیرون براند و حال آمریکا سناریوی داعش را ساخته و پرداخته تا بتواند با این بهانه به منطقه بازگردد و در این راستا سعی در ایجاد ناامنی و آشوب در منطقه دارد.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان مرکزی با تاکید بر این که ایران هرگز در جنگی که پرچمدارش آمریکاست حضور پیدا نمی کند، گفت: جوانان امروز ما آگاه باشند و بدانند که دولت ایران هرگز در این سناریوی آمریکا و حامیان این دولت شرکت نمی‌کنند.

سردار قاسمی تصریح کرد: داعش با حمایت دولت آمریکا توانسته در منطقه حضور پیدا کرده و سبب اغتشاش و ناامنی شود و در این راستا بانک‌های آمریکایی و تجهیزات نظامی را در اختیار دارد، ما شاهد این هستیم که تروریست‌های مستقر در کشور سوریه مورد حمایت استکبار بوده و تنها هدف استکبار ضربه زدن به نظام و انقلاب جمهوری اسلامی است.

وی افزود: اگر ما مذاکره را پذیرفتیم برای این بود که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به جهانیان نشان دهیم که ما فرهنگ گفت‌وگو داریم، ما برای گفت‌وگو آماده‌ایم اما طرف مقابل در این مذاکرات غیرقابل اعتماد است و هر چه این مذاکرات پیشتر می‌رود ما شاهد این هستیم که تحریم‌ها و گزینه‌ها بیشتر می‌شود.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان مرکزی با ظالم خواندن دولت آمریکا گفت: آمریکا در جهان پرچمدار ظلم بوده و خواهان پذیرش حکومتی با محوریت اسلام در جهان نیست.

سردار قاسمی ناتوی فرهنگی دشمن را مهم دانست و افزود: مقام معظم رهبری سال‌ها پیش تهاجم فرهنگی را گوشزد کرد و خیلی از ما آن را جدی نگرفتیم سپس فرمودند جنگ نرم و حال فرمودند ناتوی فرهنگی آغاز شده و در این راستا تمام مردم و مسئولان باید هوشیار باشند.

وی افزود: دشمنی که ما را در تحریم قرار داده، امکانات الکترونیکی و ماهواره‌ای را در اختیار ما قرار داده و در این زمینه ما را تحریم نکرده، نسل جوان امروز باید در برابر این نوع از اقدامات و تهاجمات غرب آگاه و هوشیار شود.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان مرکزی با بیان اهداف پدافند غیرعامل گفت: ایجاد مصونیت و ایجاد ایمن‌سازی از اهم اهداف این سازمان بوده که با اتخاذ تدابیر لازم و جامع در برابر تهدیدات دشمنان واکنش لازم را نشان داده و از اهداف تعریف شده در آن جامعه صیانت کرده و تهدیدات اعمال شده از سوی دشمن را به حداقل یا صفر رسانده است.

سردار قاسمی تصریح کرد: امروز در کشور یمن و بحرین اوضاع به نفع کشور پیش می‌رود و دشمن که تاکنون سیلی محکمی از مردم ایران خورده است به طور قطع بیکار ننشسته و دست از توطئه بر نمی‌دارد و در این راستا مردم بایستی آگاه و هوشیار باشند.

وی افزود: دشمن با ترور شخصیت‌های برجسته و نخبه نظام فهمید که راه به جایی نمی‌برد، ازاین رو روند فعالیت‌های خود را تغییر داده و به تهاجمات فرهنگی، تحریم‌های اقتصادی روی آورده اما وجود مردم غیور و فهیم ایران اسلامی در برابر تمامی این تهاجمات ایستاده و این تهدیدات شوم را در واکنشی قوی تر به خود آنان بازمی‌گرداند.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استان مرکزی با اشاره به نقش پدافند غیر عامل در حفظ نظام و اسلام گفت: نقش پدافند عامل بر همگان در جنگ سخت روشن و مبرهن بوده اما در جنگ نرم با دشمن پدافند غیرعامل پررنگ‌تر بوده چرا که در جنگ سایبری دشمن دیده نمی‌شود و ما باید هوشیارانه‌تر عمل کنیم تا بتوانیم در جنگ نرم دشمن مانند جنگ سخت پیروز و سربلند شویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر