۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۹۹۴۹
«بلفر سنتر» گزارش داد
یک اندیشکده آمریکایی در تحلیلی نوشت: ایرانیان نسبت به قدرت در حال رشد و جایگاه منطقه‌ای خود اطمینان خاطر دارند و به همین دلیل نیازی به مصالحه سریع در زمینه‌ای هسته‌ای نمی‌بینند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از اندیشکده آمریکایی «بلفر» طی گزارشی نوشت: اختلافات عمیقی بین ایران و آمریکا درباره مسئله هسته‌ای وجود دارد. از دید ایران تولید انرژی هسته‌ای و حفظ کامل چرخه سوخت هسته‌ای خط قرمز است و این به خاطر ایده‌های استقلال طلبانه اهالی این کشور ، خودباوری و موفقیت‌های علمی اخیر است.
در واقع از داخل هر 2 اردوگاه عمده سیاسی ایران که اصولگرایان و اصلاح طلبان هستند، این مهم مشاهده می‌شود و در حالی که آن‌ها مایل به مذاکرات هستند در عین حال خواهان حفظ انرژی هسته‌ای صلح آمیز نیز می‌باشند.
این اندیشکده در ادامه مطلب خود نوشت: ایرانیان نسبت به قدرت در حال رشد خود و جایگاه منطقه‌ای اطمینان خاطر دارند و به همین دلیل نیازی به مصالحه سریع در بعد هسته‌ای نمی بینند.
فرهیختگان ایران همچنین تحریم‌ها را بسان موهبت و فرصت برای بهبود توان اقتصادی و خودکفایی می‌دانند و بر این باورند که بر این تهدید می‌توان غلبه کرد.
اندیشکده بلفر در خاتمه نوشت: هیچ مدرک مستدلی که ثابت کند اقتصاد ایران بابت تحریم‌ها فلج شده است مشاهده نشده بلکه در عوض آن علائمی دال بر بهبود وضعیت اقتصادی، تولید ساخت لوازم مجلل و حتی رژه خودروهای خارجی در این کشور دیده می‌شود.
منبع : فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر