۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۹۹۳۱
اولین جلسه قرارگاه پدافند زیستی (شفاء) استان که به ریاست استاندار همدان و فرمانده قرارگاه زیستی و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و فرماندهان قرارگاه زیستی شهرستانها و مدیران عضو قرارگاه برگزار سد.
الوندی مدیر کل پدافند غیرعامل و مسئول قرارگاه زیستی استان همدان در اولین جلسه قرارگاه پدافند زیستی (شفاء) استان که به ریاست استاندار همدان و فرمانده قرارگاه زیستی و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و فرماندهان قرارگاه زیستی شهرستانها و مدیران عضو قرارگاه شکل گرفت ، گزارشی از روند شکل گیری قرارگاه استان همدان ارائه داد و گفت:" تمامی دستگاه های مربوطه و عضو، وظایف خود را با احساس مسئولیت پیگیری نمایند."

نظر به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص پیگیری امور پدافند غیرعامل در کشور تمامی دستگاه های مربوطه و عضو وظایف خود را با احساس مسئولیت پیگیری نمایند وی با تشریح وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی گفت همانطوریکه در سند راهبردی قرارگاه زیستی تاکید شده باید تمامی تهدیدات زیستی در سطح استان مورد توجه قرار گیرد و ضمن رصد و پایش در راستای تشخیص نوع تهدیدات و همچنین حفاظت از سرمایه های ملی ( دام ، طیور ، نباتات ، محیط زیست ، آب آشامیدنی  ، غذا و دارو و صنایع) مرتبط بخصوص انسان بعنوان هدف نهایی از تهدیدات دشمن اهتمام جدی بعمل آید.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری در ادامه مطالب خود به موضوع بیوتروریسم اشاره کرد و گفت: در بین جنگ افزار های نوین سلاح های میکروبی بیشتر از سلاح های هسته ای و شیمیایی مورد توجه تروریست ها واقع شده است.

در ادامه جلسه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین شورای پدافند غیر عامل استان تهیه سند جامع قرارگاه زیستی را مورد تاکید قرار داد و گفت انتظار داریم همه دستگاه های اجرایی در این خصوص همکاری لازم را بعمل آوردند از آنجا که تهدیدات زیستی بیشتر در خصوص انسان اتفاق می افتد که متولی اصلی دانشگاه علوم پزشکی می باشد در رابطه مسائل طبیعی هم جهادکشاورزی بایستی موارد را رصد و هر گونه حوادث مشکوک را در اسرع وقت مورد ارزیابی قرارداده و آسیب ها کنترل گردد.

در ادامه تعدادی از اعضای از جمله جانشین قرارگاه ،جانشین سپاه استان ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ، فرمانداران شهرستان های ملایر و فامنین و سایر مدیران  اظهاراتی پیرامون موضوع و نحوه عملکرد ارائه نمودند.


در پایان جلسه استاندار و فرمانده قرارگاه زیستی ( شفاء) استان ضمن تشکر و قابل اهمیت شمردن مطالب ارائه شده مدیران در جلسه و اظهار رضایت از عملکرد مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری همدان در مدت انتصاب به این سمت ادامه داد: پدافند غیرعامل زمینه ها و شقوق مختلف دارد و هر اندازه دنیا به سمت ماشینی شدن پیش می رود آفندها مدرنتر و ملموس تر و سنگین تر و پدافند آن به همان اندازه باید علمی و زیرکانه تر و لایه های دانشی بیشتری داشته باشد.

درتهیه سند راهبردی استان که بسیار بسیار مهم است ، هم باید سرعت عمل در تهیه آن بکار گرفته شود و هم همه جانبه نگری کنیم و از نظرات صاحب نظران  و اعضای جلسه و با توجه به شرایط استان تهیه شود و همه توانمندی های استان در آن دیده شود.

تروریسم زیستی یعنی استفاده از امکانات ما ، تروریسم زیستی امکاناتی ایجاد نمی کند بلکه از امکانات ما استفاده می کند .آبی که داریم استفاده سوء می کند ، برای دام و طیور ما برنامه ریزی می کند، محیط زیست مارا آلوده می کند ، یعنی توانمندی های موجود مارا سعی میکند تبدیل به خسارت کند.

در خصوص بودجه هم مدیران در حوزه خود به وظایف خود عمل نمایند و جایی که نیاز به کمک ما باشد اعلام کنن تا در شورای برنامه ریزی ، اعتبار در نظر گرفته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر