۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۹۹۲۲
در آستانه نشست مجمع عمومی
دبیرکل سازمان ملل در گزارش سالانه به مجمع عمومی مدعی شد که وعده‌های رئیس جمهور ایران درباره بهبود شرایط حقوق بشر و آزادی‌ بیان محقق نشده است.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در گزارشی بار دیگر اتهاماتی را عیله دولت جمهوری اسلامی مطرح کرده و در آن تاکید کرده که شرایط حقوق بشر در کشورمان همچنان در وضع بدی است.

بان کی مون در گزارش سالانه خود به مجمع عمومی سازمان ملل درباره ایران با اشاره به اینکه وعده‌های رئیس جمهور ایران درباره بهبود شرایط حقوق بشر و آزادی‌ بیان محقق نشده، تاکید کرد که گزارش‌ها حاکی از آن است که در مدت اخیر اعدام در ایران افزایش داشته است.

کشورهای غربی ایران را به دلیل اعدام قاچاقچیان مواد مخدر و افرادی که به دلیل ارتکاب اقدامات جنایات‌کارانه در جامعه محکوم به این مجازات می‌شوند مورد انتقاد قرار می‌دهند، در سال‌های گذشته نیز پس از اقدام قوه قضاییه در اعدام تعدادی از قاقچاق‌چیان مواد مخدر و اشرار سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری موجی سیاسی-رسانه‌ای علیه ایران به راه انداختند.

بان کی مون در ادامه گزارشش مدعی شده که علی رغم وعده‌های دولت جدید تهران برای کاهش محدودیت‌های آزادی بیان و افزایش امنیت برای رسانه‌ها، متاسفانه این وعده‌ها منجر به بهبود شرایط نشده و با ادامه محدودیت‌های آزادی بیان جبنه‌هایی از آن تحت تاثیر قرار گرفته است.

این درحالی است که سالانه صدها نفر از نیروهای مرزبان و نیروهای امنیتی کشورمان در مسیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر از افغانستان به اروپا جان خود را از دست می‌دهند و سازمان ملل و دیگر نهادهای متولی تنها نظاره گر هستند.

در بخش‌های دیگری از این گزارش که احتمالاً توسط احمد شهید نماینده انتخاب شده توسط کشورهای غربی برای تحقیق در زمینه حقوق بشر در ایران تهیه شده به مسائل دیگری از جمله آزادی‌های مذهبی نیز صحبت شده که در این بخش بدون اشاره به وجود ادیان و مذاهب مختلف ابراهیمی در ایران تنها مسئله مربوط به فرقه ضاله بهاییت توجه شده است.

این درحالی است که در بسیاری از کشورهای غربی هر روزه حقوق مسلمانان نقض می‌شود و از بسیاری از حقوق اجتماعی محروم هستند ولی در ایران ادیان و مذاهب علاوه بر آزادی در اجرای مناسک و برخورداری از دادگاه‌های خاص خودشان، در مجلس شورای اسلامی نیز دارای نماینده هستند.

این گزارش ضد ایرانی در شرایطی مطرح می‌شود که قرار است تا چند روز دیگر نشست مجمع عمومی در نیویورک برگزار می‌شود و سران کشورهای جهان با حضور در سازمان ملل درباره مسائل بین المللی و منطقه‌ای سخنرانی می‌کنند و درحالی که هنوز دولت تهران درباره حضور یا عدم حضور رئیس جمهور حسن روحانی به طور رسمی مطلبی اعلام نکرده این گزارش بان کی مون در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
2
0
حقوق بشر! منشور سازمان ملل! آزادی بیان و مذهب! نگرانی مجامع بین المللی! و هزاران هزاران اراجفیی از دست که این آقای بان کی مون نجویده قورت داده.....
پاسخ