۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۹۹۱۹
سردار جلالی:
رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور:چارچوب و الگوی طرح جامع پدافند زیستی در سطح ملی تهیه و به تصویب رسیده و تکلیف دستگاهها مشخص شده است.
دکترغلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور و فرمانده قرارگاه پدافند زیستی در شورای پدافند غیر عامل در سالن جلسات استانداری خوزستان اظهارداشت: چارچوب و الگوی طرح جامع پدافند زیستی در سطح ملی تهیه و به تصویب رسیده و تکلیف دستگاهها مشخص شده است.

وی افزود: به عنوان مثال اگر بیماری در دام به وجود آید در سطح گسترده باید از تمام دستگاههای مرتبط برای مقابله با این مشکل کمک گرفته شود.

جلالی ادامه داد: این طرح در بعضی از استان ها تهیه و اجرا شده است ولی هنور در خوزستان تهیه نشده است.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه قطب تولید پتروشیمی در ماهشهر است تصریح کرد: دستگاههای اجرایی این شهر باید آمادگی پدافند شیمیایی را داشته و طرح جامع پدافند شیمیایی را تهیه کنند.

وی بر نهادینه سازی اصول و الزامات مهندسی پدافند غیر عامل در طرح های عمرانی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه آیین نامه های زیادی در حوزه فنی داریم و تکلیف ما این است که ضعیف و آسیب پذیر نسازیم.

جلالی اظهارداشت: فرمانداران و بخشداران باید به طرح های حفاظت برای امداد به مردم در زمان حادثه توجه کنند تا مردم به خوبی حفاظت شوند.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: با حمایت بخش دفاع، سازمان پدافند و سایر نهادهای مرتبط، حدود 100 محصول سایبری بومی تولید کردیم.

وی با اشاره به اینکه خوزستان یک قطب انرژی است و پایداری تولید، انتقال، عرضه و توزیع انرژی آن بسیار زیاد است تصریح کرد: با نیروهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تعاملات خوبی انجام شده و زیرساخت های حوزه انرژی تیپ بندی شده است.

جلالی در ادامه به چهار لایه زیرساختی در حوزه سایبری اشاره کرد و گفت: شبکه اطلاع رسانی، اتوماسیون اداری، شبکه های کارکردی سایبری مثل کارت سوخت و لایه های وصل به فرآورده های صنعتی از جمله این لایه ها هستند.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: جدا بودن این لایه ها از هم مناسب تر است از اینکه روی یک شبکه قرار گیرند چون آسیب پذیری را زیاد می کنند.

وی تصریح کرد: برای حوزه های حساس و حیاتی، تیم های متمرکز سازماندهی شده که برای لایه های حیاتی، تست نفوذ انجام دهند.

جلالی گفت: همچنین برای هر استان یک شرکت مادر تخصصی مشاور آموزش دیده و با صلاحیت امنیتی تعیین شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر