۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۹۹۰۸
مشاور امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان:
علی‌رضا بختیارپور،اظهار کرد: پدافند غیرعامل باید در دوره تهدید صورت بگیرد، به همین دلیل طراحی پدافند غیرعامل بسیار دشوار است چون هر اقدامی در حوزه پدافند غیر عامل برای پاسخگویی به تهدیدات، باید ناظر به ویژگی‌های شخصیتی عامل تهدید باشد؛ وقتی تهدید شناسایی نشود، نمی‌توانید توانمندی‌ها و زمینه‌هایی که تهدید برای نفوذ در نظر دارد را بشناسید.
علی‌رضا بختیارپور، مشاور امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان،درهمایش تخصصی پدافند غیرعامل با رویکرد تهدیدشناسی به بیان تعریفی از پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: پدافند غیرعامل و اساس پدافند، با مفاهیمی چون تهدید و بحران تعریف می‌شود و این تهدید و بحران نیز از نظر جایگیری با هم نسبت طولی دارند. درست از زمانی که صلح بر مرزها حاکم می‌شود تهدید به وجود می‌آید؛ یعنی دقیقا تا زمانی که جنگ وجود داشته باشد چیزی به نام تهدید وجود ندارد و زمانی که جنگ به شکل متارکه درآید، همه نیروهای نظامی با رصد تهدید، شروع به اقدام می کنند و رصد تهدید بسیار دشوارتر از رصد بحران است.

وی ادامه داد: در بحران دشمن با شما درگیر است و تقریبا چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد و همه امکانات برای کسب پیروزی به کار گرفته می‌شود اما تهدید در هاله‌ای از ابهام است.

مشاور امنیتی انتظامی استاندار خوزستان اظهار کرد: پدافند غیرعامل باید در دوره تهدید صورت بگیرد، به همین دلیل طراحی پدافند غیرعامل بسیار دشوار است چون هر اقدامی در حوزه پدافند غیر عامل برای پاسخگویی به تهدیدات، باید ناظر به ویژگی‌های شخصیتی عامل تهدید باشد؛ وقتی تهدید شناسایی نشود، نمی‌توانید توانمندی‌ها و زمینه‌هایی که تهدید برای نفوذ در نظر دارد را بشناسید.

بختیارپور افزود: پدافند غیرعامل در عین این که در زمان صلح انجام می‌شود، امری بسیار پیچیده و مستلزم بررسی‌های بسیار است. مقدمه پدافند غیرعامل، شناخت شخصیت تهدید است. به طور نمونه تهدیدشناسان برای خوزستان دو تهدید نیروهای نظامی ایالات متحده و عراق را متصور هستند.

وی گفت: در بررسی‌های نظامی، عراق یک کشور همسایه با ادعاهای خاص خود است.‌ براساس این دو کاراکتر باید عرصه جغرافیایی خوزستان به گونه ای بررسی شود که عوامل تشدید این تهدیدات و همچنین عوامل کاهش این تهدید شناسایی شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر