۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۹۹۰۷
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان تاکیدکرد:
دهقان گفت: وجود بخش انرژی، سدها، معادن و تناسب جغرافیایی و همچنین به لحاظ هم مرز بودن با کشور بحران‌خیز عراق، موجب شده خوزستان به عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌هایی باشد که باید در حوزه پدافند غیرعامل تمهیدات بیشتری برای آن وجود داشته باشد.
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در همایش تخصصی پدافند غیرعامل با رویکرد تهدیدشناسی ، اظهار کرد:‌ خوزستان مرکز تامین انرژی و ثروت کشور است و در بخش کشاورزی هم می‌توان گفت یکی از قطب‌های غیر قابل تردید کشور می‌باشد و کمتر استانی در کشور می‌توانید بیابید که این چنین پیوند وسیعی با واژه پدافند غیر عامل داشته باشد.

وی ادامه داد: وجود بخش انرژی، سدها، معادن و تناسب جغرافیایی و همچنین به لحاظ هم مرز بودن با کشور بحران‌خیز عراق، موجب شده خوزستان به عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌هایی باشد که باید در حوزه پدافند غیرعامل تمهیدات بیشتری برای آن وجود داشته باشد.

معاون امنیتی انتظامی خوزستان گفت:‌ در بسیاری از بخشنامه‌ها و مصوباتی که توسط مراجع بالادستی در کشور مصوب شده، باید خوزستان اولی‌ترین استان برای اجرایی کردن این بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بالادستی باشد ولی متاسفانه مغفول مانده است لذا کمک کنید که برای آبادانی و سربلندی همه نقاط کشور به خصوص استان خوزستان، بیش از پیش گام‌های موفقیت‌آمیز برداریم.

به گزارش ایسنا، همچنین در این همایش علی‌رضا بختیارپور، مشاور امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان، به بیان تعریفی از پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: پدافند غیرعامل و اساس پدافند، با مفاهیمی چون تهدید و بحران تعریف می‌شود و این تهدید و بحران نیز از نظر جایگیری با هم نسبت طولی دارند. درست از زمانی که صلح بر مرزها حاکم می‌شود تهدید به وجود می‌آید؛ یعنی دقیقا تا زمانی که جنگ وجود داشته باشد چیزی به نام تهدید وجود ندارد و زمانی که جنگ به شکل متارکه درآید، همه نیروهای نظامی با رصد تهدید، شروع به اقدام می کنند و رصد تهدید بسیار دشوارتر از رصد بحران است.

وی ادامه داد: در بحران دشمن با شما درگیر است و تقریبا چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد و همه امکانات برای کسب پیروزی به کار گرفته می‌شود اما تهدید در هاله‌ای از ابهام است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر