۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۹۹۰۶
سردار جلالی درهمایش تخصصی پدافند غیرعامل با رویکرد تهدیدشناسی در اهواز:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تهدیدشناسی فنی و صنعتی باید از حالت کیفی به شکل مهندسی درآید و کاملا اندازه‌گیری شده باشد.
سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ظهر امروز در همایش تخصصی پدافند غیرعامل با رویکرد تهدیدشناسی در اهواز، اظهار داشت: پدافند فن‌آورانه، پدافند مردم محور، پدافند تهدیدشناسی و حفاظت و ایمنی از جمله پدافندهای غیرعامل در زمان جنگ است.

وی افزود: در پدافند مردم محور، صیانت و حفاظت مردم در برابر حوادث مدنظر است که برای همه باید باشد. زمانی که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد این حادثه برای همه مردم است و باید همه مردم در برابر آن صیانت شوند.

جلالی در ادامه گفت: قدرت جابه‌جایی و قدرت حفاظت و پناه دادن از دیگر مولفه‌های پدافند غیرعامل است؛ در اهواز با این همه سابقه در هشت سال دفاع مقدس باید یک نظام دفاعی برای مردم داشته باشند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: متروی اهواز می‌تواند به شکلی طراحی شود که امکان پناه گرفتن مردم در زمان جنگ احتمالی  در آن وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: تامین نیازهای ضروری و اساسی مردم در شرایط بحران باید پیش‌بینی شود. استانداری مسئول اداره مردم در شرایط صلح و جنگ است و باید پیش‌بینی کند که مردم چه نیازهایی دارند و مردم را در شرایط خاص اداره کند.

جلالی یادآور شد: قدرت اداره مردم و قدرت مدیریت بحران که بتواند مردم را در شرایط سخت کاملا مدیریت کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: استاندار در شرایط بحرانی فرمانده غیرنظامی استان است و باید بتواند مردم را آرامش‌بخشی کند و از طریق رسانه و سیاست راه‌اندازی مراکز استانی در شرایط خاص آرامش را به مردم بازگرداند.

وی با بیان اینکه آسیب‌ناپذیر سازی مردم در برابر حملات نرم دشمن که برای این کار سه پروژه باید انجام شود، خاطرنشان کرد: مردم‌داری، مردم‌یاری و مردم‌بانی عنوان این پروژه‌هاست که در این پروژه‌ها مردم داری یعنی قدرت اداره مردم، مردم‌یاری یعنی قدرت امداد و نجات مردم و مردم‌بانی یعنی صیانت مردم در برابر هر شرایطی است.

جلالی عنوان کرد: اگر نگاه کالبدی شود، همه ما این وظیفه را داریم که کشور را مستحکم، غیرقابل نفوذ و غیرقابل تاثیر کنیم. ایمن‌سازی و حفظ تعادل یعنی داشتن فنی است که یک نظام فنی مهندسی کامل نیاز دارد.

این مسئول تصریح کرد: در این راستا 9 رشته کارشناسی ارشد در زمینه پدافند غیرعامل راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در این راستا تهدیدشناسی فنی و صنعتی باید از حالت کیفی به شکل مهندسی درآید و کاملا اندازه‌گیری شده باشد.

وی ادامه داد: در این خصوص آیین‌نامه‌هایی که مطرح می‌شود باید بومی‌سازی و با استانداردهای بومی تلفیق شود. پایه این آیین‌نامه‌ها تهدید است، اما باید دید که چه استانداردی در برابر چه تهدیدی پاسخگو است.

جلالی بیان داشت: باید مولفه‌ها و شاخص‌های خود را وارد این آیین‌نامه کرد که برای ما قابل استفاده شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند دیگر پدافند حفاظت و ایمنی است، زمانی که زیرساخت‌های کشور به هدف تبدیل می‌شوند، آن زیرساخت خود به اطلاعات هدفمند تبدیل می‌شود. لذا باید یک رویکرد حفاظتی در آن درنظر گرفت.

این مسئول با تاکید بر اینکه ظرفیت اجرایی و تکنولوژی پدافند در کشور وجود دارد، عنوان کرد: امروزه تنها بخشی از جنگ نظامی است و بخش زیادی از مواضع جنگ از طریق سایبری قابل انهدام است.

جلالی با بیان اینکه ظرفیت اجرایی برای پدافند فناورانه در کشور وجود دارد، ابراز داشت: حکومتی که نتواند نیازهای مردم را تامین کند در عمل از بین رفته است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر