۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۹۸۹۳
مقام ارشد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آزمایش سامانه ضد موشکی «پیکان» برای رهگیری موشک‌های ایران به شکست انجامید.
مقام ارشد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آزمایش سامانه ضد موشکی «پیکان» برای رهگیری موشک‌های ایران به شکست انجامید.

به گزارش پایگاه صهیونیستی «عاروتص شوع»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به ردیابی موشک بالستیک در سواحل دریای مدیترانه توسط سامانه راداری مسکو گفت: آزمایش موشک رهگیر «پیکان» توسط اسرائیل و آمریکا به شکست انجامید.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: موشکی که قرار بود در این آزمایش هدف قرار گرفته شود، توسط روسیه و  در دریای مدیترانه در ۳۰۰ کیلومتری تل‌آویو ردیابی شد.

بر اساس برنامه رژیم‌صهیونیستی، قرار بود یک فروند موشک «آنکور» به عنوان هدف شلیک شود و سامانه پیکان 2 آن را هدف قرار دهد. با این حال مسکو می‌گوید این سامانه نتوانسته موشک هدف را قرار دهد و این موشک نهایتا در دریا سقوط کرده است.

یک مقام اسرائیلی پیش از این گفته بود: باید نتایج قطعی آزمایش موشکی مورد تحلیل قرار گیرد و پس از آن درباره رسیدن یا نرسیدن به اهداف آزمایش اظهارنظر کرد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و آژانس دفاع موشکی پنتاگون سه‌شنبه اعلام کردند، سیستم رهگیر موشک «پیکان» (آرو) را در پایگاه هوایی «پالماخیم» مورد آزمایش قرار داده‌اند.

بر اساس این بیانیه، موشک «پیکان 2» پرتاب شد و طبق برنامه، مراحل پرواز خود را به انجام رساند. نتایج این آزمایش نیز به دست مهندسان برنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، سیستم دفاع موشکی «پیکان» برای رهگیری موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای دور بُرد، از نوعی که ایران در اختیار دارد، طراحی شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر