۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۹۸۸۷
استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای مراکز مهم و حساس استان باید برنامه پدافند غیرعامل تدوین شود.
اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: هر طرح و برنامه ای در استان باید پیوستی به نام پدافند غیرعامل نیز داشته باشد و پدافند غیرعامل باید جزیی از هزینه های طرح ها تعریف شود.

وی با اشاره به وظایف شورای پدافند غیرعامل استان، افزود: این شورا در اولین گام وظیفه حفظ جان و مال مردم و ابنیه و تاسیسات را برعهده دارد و اگر بتوانیم این کار را بکنیم وظیفه مان را به درستی انجام داده ایم.

جبارزاده گفت: مصون سازی و صیانت از مردم در برابر انواع تهدیدات، حفظ آمادگی، رصد و پایش تهدیدات دشمن و کاهش میزان آسیب پذیری، مصون سازی و پایدارسازی زیرساخت های حساس و حیاتی، آماده سازی استان در مقابل تهدیدات پرتوی و زیستی، فرهنگ سازی و توسعه مکان های عمومی به منظور اسکان موقت از دیگر وظایف شورای پدافند غیرعامل استان است.

وی خاطرنشان کرد: در هرصورت، شورا باید آمادگی خود را حفظ کند و این گونه نباشد که در مواقع تهدید کشور نسبت به تشکیل این جلسات اقدام کند.

جبارزاده گفت: البته کشور ما تا زمانی که به دنبال حفظ آرمان ها، استکبارستیزی و هویت طلبی باشد به انواع مختلف مورد تهدید دشمن است از این رو همواره باید آمادگی خود را در مقابل حوادث مختلف حفظ کنیم.

وی افزود: همچنین باید اقداماتی انجام دهیم تا تاسیسات حساس استان همچون نیروگاه ها، پالایشگاه ها، خطوط آبرسانی و مخازن آب در مواقع ضروری و بحرانی در امنیت کامل باشند و بازرسی های دوره ای از این اماکن صورت گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر پدافند غیرعامل و مقابله با پدافندهای پرتوی تاکید کرد و گفت: باید نسخه ای مجزا در استان برای این مورد پیش بینی شود تا در مواقع لازم، بتوان پیشگیری ها و اقدامات لازم را انجام داد.

جبارزاده در خصوص بافت فرسوده و خطرات امنیتی و سلامتی این بافت در مواقع بحرانی و حساس، افزود: استانداری آماده است تا در این زمینه همکاری های لازم با شهرداری و دادستانی را انجام دهد.

معاون عمرانی استاندار نیز در این جلسه با بیان این مطلب که متاسفانه در تبریز مکانی برای اسکان موقت مردم در مواقع ضروری وجود ندارد گفت: اقدامات قابل تقدیری از سوی شهرداری در این زمینه انجام گرفته که باید وسیع تر شود.

محمدصادق پورمهدی افزود: بخشی از وظایف شورای پدافند غیرعامل با مدیریت بحران منطبق است از این رو لازم است تا مدیریت این اداره کل نیز در جلسات شورای پدافند غیرعامل حضور یابد.

'سعید شبستری' معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز با تهدید خواندن بافت فرسوده شهری، گفت: بافت فرسوده شهری تهدید بزرگی در مواقع بحرانی است و باید اقدامات اساسی در احیا آن صورت گیرد و برنامه ای جداگانه برای این بافت در مواقع بحرانی تدوین شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر