۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۹۸۸۲
آمریکا:
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر در ادعایی ضدایرانی تاکید کرد ایران جزء 40 کشور حاضر در ائتلاف ضد داعش نخواهد بود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر در ادعایی ضدایرانی تاکید کرد ایران جزء 40 کشور حاضر در ائتلاف ضد داعش نخواهد بود.

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، "جنیفر ساکی" درباره ائتلاف ضد داعش گفت ما هم اکنون در مرحله ای تهاجمی در مقابله با داعش قرار داریم و یکی از گام‌های حیاتی در اینجا این است که دولت عراق شکل بگیرد و کار خود را شروع کند و امیداریم که این اتفاق همین هفته بیفتد. قطعا همه نه فقط در آمریکا بلکه در جامعه بین المللی دوست دارند داعش هر چه سریعتر ضعیف و نابود شود اما در عین حال لازم است که بگوییم این کار زمانبر است زیرا این کار باید با برنامه ریزی و به شکلی استراتژیک انجام شود و آمریکا نمی خواهد این کار را به تنهایی انجام دهد. بنابراین ما این ائتلاف را ایجاد می کنیم تا بتوانیم تلاشهای هماهنگی برای این منظور داشته باشیم. این کاری جناحی یا با حضور دولت خاصی نیست. این کاری است که تا زمانی که لازم باشد ادامه پیدا می کند.

جنیفر ساکی درباره حضور ایران در ائتلاف ضد داعش گفت: فکر نمی کنم ما به طور رسمی آنها را به حساب آورده باشیم. به نظرم شما با نظر ما درباره آنچه که باید مشارکت سازنده در این راه باشد، آشنا هستید. کشورهایی در این ائتلاف حضور دارند و ما حرفی درباره ایران نزده ایم.ما این کشورها را در راه تلاشمان برای مبارزه با داعش مشارکت داده ایم. برخی کشورهای عضو اتحادیه عرب در این ائتلاف هستند.نکته ای که در اینجا لازم است به آن اشاره کنم این است که ادامه تلاش های ما برای ایجاد ائتلاف در چارچوب تلاش های پیشین ما در عراق صورت می گیرد.برخی اوقات بخشی از اطلاعات ما درباره این مسئله ممکن است در دسترس نباشد و من می خواهم این موضوع را یاد آوری کنم.

جنیفر ساکی درباره بحران سوریه نیز مدعی شد: بگذارید موضوعی را که از مدت ها پیش به طور شفاف بیان شده است بار دیگر اعلام کنم که اسد مشروعیت خود را در سوریه از دست داده است و باید برود.معتقد نیستیم که سوریه بتواند تحت رهبری وی با ثبات شود.

سخنگوی وزارت خارجه افزود من به شما از مدت ها پیش یاد آوری کردم که رئیس جمهور از کنگره درخواست کرده است که برنامه پشتیبانی و آموزشی را تصویب کند زیرا ما جناح میانه رو را در سوریه به رسمیت می شناسیم . آنها داعش را تهدیدی برای خود می دانند و خواهان مبارزه باداعش به عنوان یکی از اولویت های خودشان هستند و ما با هم پیمانان منطقه ای خود در این زمینه تعامل داریم.

جنیفر ساکی گفت ما گفته ایم دشمن دشمن شما دوست شما نیست.معتقدیم که اسد مشروعیت خود را از دست داده است .ما به طور شفاف اعلام کرده ایم که اولویت آمریکا و رئیس ستاد مشترک ارتش امنیت مردم آمریکا است.ظهور داعش در سوریه و عراق تهدیدی برای آمریکایی ها و همچنین ثبات و امنیت کشورهای منطقه و تهدیدی برای اروپا و آمریکاست.بنابراین برای توقف و کاهش این تهدید ما باید وارد عمل شویم و با آن مبارزه کنیم.اما این موضوع سبب نمی شود نظر ما درباره رفتن اسد تغییر پیدا کند.

ساکی افزود رئیس جمهور بارها به این موضوع اشاره داشته است و وزیر خارجه هم درباره آن به همین منوال سخن گفته است که این موضوعی نیست که یک شبه حل شود.این تلاشی مستمر برای ایجاد ائتلاف خواهد بود.انتظار داریم که درباره این موضوع در هفته های پیش رو و در مجمع عمومی سازمان ملل پیشرفت هایی حاصل شود اما انتظار نداریم ائتلاف در این برهه زمانی ایجاد شود و این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اقدامات این سازمان های تروریستی نشان دهنده "اسلام" نیست.مطمئنا ما از کشورها و رهبران آنها می خواهیم که درباره  این تهدید و ضرورت ایجاد ائتلاف بین المللی برای مقابله با آن با مردم خود سخن بگویند.مهم است که یادآوری کنم که شواهدی وجود ندارد که نشان دهند کشوری از داعش حمایت مالی می کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۳
1
0
خداروشکر که ایران جزء این 40تا کشور نیست. اینها خودشون حامی تروریستند.
تهران خودش رو وارد این بازی های کثیف نخواهد کرد.
پاسخ