۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۹۸۳۳
با دستگاه کنترل ساخت محققان ایرانی
محققان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت دستگاه کنترل از راه دور با قابلیت گرفتن فرمان از تماس تلفنی شدند.
دکتر مهدی کشمیری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعلام این خبر گفت: با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور «صبا» می­‌توان تنها با یک تماس از طریق تلفن ثابت و یا همراه شخصی، تجهیزات الکترونیکی شخصی را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه از پرکاربردترین عملکردهای این دستگاه می­‌توان به استفاده در سیستم­‌های دربازکن اتوماتیک منازل و همچنین دربازکن­‌های برقی اشاره کرد، افزود: با وجود این دستگاه دیگر نیاز به خرید تعداد زیادی ریموت کنترل در مجتمع­‌های ساختمانی نبوده و تنها کافیست شماره­‌های مورد نظر را برای دستگاه تعیین کرد.

به گفته رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، این دستگاه را می­‌توان بر روی انواع دربازکن­های اتوماتیک (جک‌دار و یا ریلی) و همچنین انواع دربازکن­‌های برقی (آیفون) نصب و بدون نیاز به ریموت کنترل و یا کلید، در منزل را باز کرد.

همچنین شهرام علیزاده، مدیرعامل این شرکت فناور در خصوص مشخصات بیشتر این دستگاه گفت: هر فردی با تماس با شماره سیم کارت موجود در دستگاه قادر به بازکردن در خواهد بود.

علیزاده با اشاره به اینکه در صورتی‌که شماره تماس گیرنده برای دستگاه تعریف نشده باشد، تماس رد شده و هیچگونه پاسخی به آن داده نمی­‌شود، افزود: همچنین کانال ورودی در دستگاه امکان استعلام از وضعیت در را برای کاربران فراهم می‌­آورد.

وی اضافه کرد: به منظور مدیریت کاربران دستگاه، امکان استعلام شماره 10 (کاربری که آخرین استفاده را از دستگاه کرده­) فراهم شده است.

علیزاده با بیان اینکه تمام تنظیمات و مدیریت شماره کاربران مجاز تنها توسط شماره مدیریت و از طریق پیام کوتاه امکان پذیر است، افزود: این دستگاه قابلیت اتصال به باتری قابل شارژ به منظور عملکرد در زمان قطع برق و همچنین اطلاع‌رسانی قطع و وصل شدن برق از طریق پیامک را دارا است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر