۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۹۸۲۹
در نشست با مسئولان بسیج مهندسین استان البرز صورت گرفت؛
مدیران قزوین طی نشستی به انتقال تجربیات خود در حوزه پدافند غیرعامل به مسئولان بسیج مهندسین استان البرز پرداختند. به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، به منظور انتقال تجربیات پدافند غیرعامل قزوین به سازمان بسیج مهندسین استان البرز در زمینه شهرسازی، نشستی با حضور مسئولان این سازمان برگزار شد.
مدیران قزوین طی نشستی به انتقال تجربیات خود در حوزه پدافند غیرعامل به مسئولان بسیج مهندسین استان البرز پرداختند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، به منظور انتقال تجربیات پدافند غیرعامل قزوین به سازمان بسیج مهندسین استان البرز در زمینه شهرسازی، نشستی با حضور مسئولان این سازمان برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین در این نشست که محل برگزاری آن سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان بود، طی سخنانی اظهار کرد: نظارت مهندسان شهرساز قزوین در حوزه پدافند غیرعامل از مردادماه سال جاری آغاز شد.

محمد افشار با بیان اینکه قزوین نخستین استان در زمینه اجرای نظارت‌های پافند غیرعامل حوزه شهرسازی است، افزود: ارزش توجه به ملاحظات پدافند غیرعامل در این حوزه به هنگام بروز حوادث احتمالی مشخص می‌شود و از همین رو امید است اجرای آن در تمام استان‌های سطح کشور تحقق یابد.

وی با تأکید بر اینکه موفقیت در مسائل مربوط به پدافند غیرعامل در گرو اعتقاد و ایمان به ثمرات اجرای آن است، ادامه داد: نباید به پدافند غیرعامل به عنوان یک موضوع صوری، تشریفاتی و اعلام ظاهری صرف نگریست؛ زیرا هیچ ثمره‌ای ندارد و ثمرات متعدد آن در صورت اعتقاد به ضرورت اجرای آن نمایان می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین با بیان اینکه همزمان با اجرای طرح نظارت مهندسان شهرساز استان به مبحث پدافند غیرعامل در ساختمان‌ها، موضوع اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی نیز در این راستا مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: شورای پدافند غیرعامل این استان از 13 کارگروه تخصصی برخوردار شده که یکی از آن‌ها کارگروه فرهنگسازی است و مسئولیت آن بر عهده صدا و سیمای مرکز قزوین قرار دارد.

*حمایت مدیران عامل موفقیت قزوین در پدافند غیرعامل است

عضو هیئت رئیسه گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نیز در این نشست بیان کرد: دغدغه ما در این حوزه، ارتباط میان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان بود که تفاهم‌نامه میان این دو مجموعه، سرآغاز این اتفاق مهم بود.

محمدرضا صادقی‌ مقدم چوکامی افزود: اجرایی شدن نظارت مهندسان بر موضوع پدافند غیرعامل موضوعی زمانبر و تا حدودی طاقت‌فرسا بود؛ اما به واسطه حمایت مدیران مربوطه در بخش‌های مختلف استان به موفقیت رسید.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگسازی نیز پیگیری‌های متعددی صورت گرفت که یکی از آن‌ها برگزاری نشست‌هایی با مدیران، مدرسان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تبیین اهمیت و ضرورت پرداختن به پدافند غیرعامل در حوزه شهرسازی برای دانشجویان با هدف تقویت بازوان تخصصی آینده این سازمان بود.

*نظام مهندسی قزوین در پدافند غیرعامل، تخصصی عمل کرده است

عضو شورای مرکزی بسیج مهندسین استان البرز نیز در این برنامه با تأکید بر لزوم استفاده استان نوپای البرز از تجربیات سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین گفت: اجرای کار تخصصی نیازمند ارتباط مستقیم با حوزه پژوهشی است که سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین به واسطه برقراری ارتباط موفق با دانشگاه آزاد توانسته است در این بخش نیز موفق باشد.

رضا جمال‌پور با بیان اینکه فرهنگسازی این کار نیز ارتباط بین مردم و مسئولان را می‌طلبد، عنوان کرد: قرار گرفتن رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان در جایگاه نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، عضویت مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در هیئت علمی دانشگاه و مواردی از این قبیل از جمله فرصت‌های استان قزوین در دستیابی به موفقیت است.  

*بهره‌مندی قزوین از کارشناسان خبره در حوزه پدافند غیرعامل

نایب رئیس سازمان بسیج مهندسین استان البرز نیز بیان کرد: بخش عمده علت توفیق استان قزوین در حوزه پدافند غیرعامل وجود تعامل مثبت و سازنده میان مدیران و دستگاه‌های مختلف آن است.

سعید مسعودی راد افزود: وجود کارشناسان خبره‌ای در این استان در حوزه یاد شده از دیگر دلایل موفقیت آن به شمار می‌رود؛ ضمن اینکه دستگاه‌های فرهنگی آن نیز با یکدیگر همدلی دارند.

*نظام مهندسی قزوین الگوی پدافند غیرعامل در کشور است

مسئول آموزش سازمان بسیج مهندسین استان البرز نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین را الگوی موفق پدافند غیرعامل در سطح کشور خواند و عنوان کرد: در دیگر استان‌ها به دلیل ناآشنایی افراد، خلط مبحث در خصوص موضوع پدافند غیرعامل صورت می‌گیرد و به طور معمول موضوع به سوی مدیریت بحران سوق می‌یابد.

علیرضا راشدی‌فرد خواستار برقراری ارتباط بیشتر میان مجموعه نظام مهندسی ساختمان استان البرز با استان قزوین شد و ادامه داد: مطلوب است کارشناسان و مدیران حوزه پدافند غیرعامل استان قزوین جنبه علمی کار را در البرز مورد حمایت قرار دهند تا فعالان آن راه رفته در قزوین را تکرار نکنند؛ بلکه بتوانند پس از قزوین پله‌های پیشرفت را در البرز بپیمایند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر