۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۹۸۱۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:
حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی اظهار داشت:پدافندغیرعامل موضوعی است که هر صاحب عقل سلیمی آن را ضروری می داند،در حقیقت فرمان الهی در قرآن در خصوص آمادگی با تمام توان در برابر دشمن و ایجاد بازدارندگی از طریق ترساندن دشمن خدا و دشمن مردم به نوعی بر پدافند غیر عامل تاکید می فرماید.
حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی بعد از ظهر امروز در همایش تخصصی پدافند غیر عامل که در سالن اداره برق آذربایجان غربی و با حضور مدیران کل پدافند غیر عامل استان‌های کشور و جمعی از مسئولان و مدیران اجرایی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: پدافند غیر عامل همانطور که در دفاع از حاکمیت ارضی کشورها مورد اهمیت است، انسان باید در برابر هواهای نفسانی و وسوسه‌های شیطانی نیز نوعی پدافند غیر عامل پیاده کند.

وی پرداختن به مسئله پدافند غیر عامل را نوعی ضرورت عقلی عنوان کرد و افزود:‌ جوامع مختلف با عناوین متفاوت به این مسئله توجه داشته‌اند.

قریشی همچنین این مسئله را با استناد به آیات و روایات متعدد مورد تأکید قرار داد و افزود: در آموزه‌های دینی انسان به دفاع در برابر تهدیدات خارجی دعوت شده که این مسئله برای مسلمانان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی در این راستا بر ضرورت تأمین زیرساخت‌های لازم برای تقویت بنیه‌های دفاعی کشور تأکید کرد و افزود: باید امکانات لازم بکار گرفته شود تا در صورت تهدیدات دشمنان، توان مقابله با آن وجود داشته باشد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به تفاسیر برگرفته شده از آیات الهی، پدافند غیر عامل را از ضروریات دینی و اخلاقی عنوان کرد و افزود:‌ انسان باید در برابر هواهای نفسانی و وسوسه‌های شیطانی نیز پدافندی را به صورت غیر عامل پیاده کند تا در برابر وسوسه‌های شیطانی، آمادگی تقابل با آنها را داشته باشد.

وی تصریح کرد: لازمه این مسئله آن است که پیش از آنکه انسان به دسیسه‌های شیطانی گرفتار شود، باید با بهره‌گیری از تقوای الهی، خود را در پناه خداوند متعال قرار دهد که این مسئله خود نوعی دفاع در برابر هجمه‌های نفسانی است.

قریشی تصریح کرد: انسان باید از پدافندی درونی برخوردار شده و آن را به صورت غیر عامل، پیش از آنکه عذاب الهی فرا رسد، بکار گیرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر