۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۹۸۰۷
سردار جلالی در همایش سراسری مدیران کل پدافندغیرعامل:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور اظهار کرد: هیچ ملتی بدون داشتن قدرت دفاعی پابرجا نمی ماند و موضوع دفاع یک امر واجب دینی و استراتژیک است

سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشورصبح امروزدر دومین همایش سراسری مدیران کل استانداری های 31 استان کشور و روسای دستگاههای اجرایی آذربایجان غربیدر ارومیه  گفت: رعايت اصول و موازين پدافند غيرعامل در نظام برنامه ريزي و توسعه كشور يك ضرورت اجتناب ناپذير است.

جلالی افزود: در تهیه و ایجاد زیرساخت برای توسعه کشور باید پدافند غیرعامل را در نظر بگیریم تا بتوانیم این تاسیسات مهم را در آینده در مقابل تهدیدهای احتمالی مصون نگهداریم.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای پدافند غیرعامل کاستن از آسیب پذیری نیروی انسانی، تاسیسات، تجهیزات حیاتی، حساس و مهم کشور و استمرار فعالیت ها و خدمات زیربنایی، تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ است.

وی اظهار کرد: هیچ ملتی بدون داشتن قدرت دفاعی پابرجا نمی ماند و موضوع دفاع یک امر واجب دینی و استراتژیک است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم بی اثر کردن تهدید در کشور، ادامه داد: باید در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام توان خود را در حوزه پدافند غیرعامل بکار بگیریم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص اهداف کلان موضوع پدافند غیرعامل گفت: ایمن سازی مراکز حیاتی، توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی متخصص، افزایش آستانه مقاومت ملی، فرهنگسازی و ایجاد باور عمومی در خصوص تاثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب پذیری، کسب امنیت پایدار در توسعه و پایدارسازی زیرساختهای حیاتی کشور، ارتقای قابلیت بقا و حفظ کشور در شرایط بحران و کاهش تاثیر تهدیدات نظامی دشمن بر زیرساختهای حیاتی حساس و مهم از جمله اهداف کلان پدافند غیرعامل است.

سردار جلالی افزود: منابع مالی و اقتصادی کشور، صنایع، مخابرات، رسانه ها و تبلیغات، دفاعی، دیپلماسی و امنیت، انرژی، سلامت آب، غذا و دارو و حمل و نقل از حوزه های پدافند غیرعامل در کشور هستند که این امر نشان می دهد موضوع پدافند غیرعامل موضوعی کلان و مرتبط با تمامی عرصه هاست.

وی اضافه کرد: پدافند اعم از عامل و غیرعامل اولویت اصلی کشور است و در حال حاضر آمادگی دفاع سنگر به سنگر و وجب به وجب در مقابل دشمنان را داریم.

پدافند غیرعامل، دفاع بدون استفاده از جنگ افزارهاست و جلوگیری از خسارت به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و همچنین تلفات انسانی از جمله اهداف آن به شمار می رود


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر