۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۹۸۰۴
عضو شورای عالی فضای مجازی:
عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: هیچ گروه و شخصیتی مخالف توسعه فناوری نیست ولی این توسعه نباید بدون در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی و فرهنگی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در گفت و گو با خبرنگاران، درباره دلایل منفعلانه بودن شورای عالی فضای مجازی، افزود: این شورا تاکنون به هیچ عنوان منفعلانه عمل نکرده است.

وی ادامه داد: شورای عالی فضای مجازی پس از تشکیل، مشکل بنیادینی را حل کرد و در حال حاضر سیاست گذاری واحدی را در این زمینه بوجود آورده است.

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی بسته پیشنهادی وزارت ارتباطات درخصوص پیوست فرهنگی نیز اظهار داشت: شورای عالی فضای مجازی نیز پیوست فرهنگی را تهیه کرده ولی از پیوست فرهنگی وزارت ارتباطات اطلاعی ندارم و آن را ندیده ام.

شهریاری افزود: پیوست فرهنگی ارائه شده از سوی شورای عالی فضای مجازی در حال حاضر یک ماه است که روز میز دولت است و منتظر پاسخگویی هستیم.

وی درباره اینکه مسئولیت صیانت از فضای مجازی برعهده چه نهادی است، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از اصلی ترین وزارتخانه ها است ولی وزارت اطلاعات، دفاع، آموزش و پروش و علوم، تحقیقات وفناوری و پدافند غیرعامل نیز در این زمینه مسئولیت اجرایی دارند.

عضو شورای عالی فضای مجازی درباره دلایل استفتاء از مراجع نست به فناوری نیز اظهار داشت: استفتاء دلیل بر ضعف شورا نیست بلکه باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده نماییم.

شهریاری تصریح کرد: حضرات حوزه علمیه به نظام اسلامی حساس هستند و در زمان ها و شرایط مناسب فتاوی خود را به منظور صیانت از انقلاب و نظام اعلام می نمایند.

وی درباره اینکه ارائه پروانه نسل بالاتر امر جدیدی نیست، گفت: اگرچه پروانه نسل بالاتر امر جدیدی نیست ولی نگرانی از این است که توسعه بدون توجه به زمان مناسب و داشتن زیرساختهای لازم صورت گیرد.

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی تصریح کرد: عده ای می خواهند برخی را فناوری ستیز نشان دهند.

شهریاری تصریح کرد: اینکه پروانه نسل بالاتر چرا بدون تصویب در شورای عالی فضای مجازی ارائه شد، مخالف هستیم زیرا توسعه بدون ایجاد بسترهای لازم و صیانت از امنیت و فرهنگ مشکل آفرین خواهد بود.

وی درباره اینکه طی سالهای گذشته نیز قرار بود پیوست فرهنگی تهیه شود چرا تاکنون اجرایی نشده است، گفت: در آن زمان یعنی دولت گذشته کسی در صدد توسعه نبود ولی در حال حاضر توجه ویژه ای به توسعه صورت گرفته و نگرانی ما از عدم اجرای پروژه های استثنایی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر