۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۹۸۰۰
راه‌اندازی شبکه اجتماعی هوایی و هوانوردی به اعضای زنجیره تأمین صنایع هوایی و هوانوردی اعم از کاربران، شرکت‌ها، تئوریسین‌ها این امکان را می‌دهد تا در این فضای مجازی حضور یافته و از ایده‌ها، توانمندی‌ها و فعالیت‌های یکدیگر بهره مند شوند.
شبکه اجتماعی هوایی و هوانوردی با هدف تسهیل دسترسی متخصصان، صنعتگران، مدیران و دانشجویان به اطلاعات علمی و فنی در فضای مجازی به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی می‌شود.بنابر این گزارش، از اهداف شبکه اجتماعی هوایی و هوانوردی آن است که دانشگاه‌های فعال در زمینه هوایی و هوانوردی، نهادهای تحقیقاتی ملی و صنعت را توسط یک شبکه یکپارچه در قالب شبکه باز اینترنتی که ارتباط میان گروه‌ها و دستیابی به پایگاه داده را فراهم می‌آورد به تعامل با هم سوق دهد.

همچنین این شبکه بستری را فراهم می‌کند که اعضای زنجیره تأمین صنایع هوایی و هوانوردی اعم از کاربران، شرکت‌ها، تئوریسین‌ها در این فضای مجازی حضور یابند و از ایده‌ها، توانمندی‌ها و فعالیت‌های یکدیگر مطلع و بهره مند شوند. شبکه‌سازی در فرآیندهای تحقیق و توسعه در سطح دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و تولید در سطح ملی و بین‌المللی با تأکید بر زنجیره ارزش را تسهیل می‌کند.

در نگاه کلی اهداف شبکه اجتماعی هوایی و هوانوردی را می‌توان به برقراری تعامل، انتقال دانش در زمینه هوایی و هوانوردی و اطلاع رسانی تقسیم کرد. همچنین توسعه سرمایه انسانی، مشاهده حمایتها، توسعه و تجاری سازی و مشاهده و ارتباط کاربران از دیگر اهداف راه‌اندازی این شبکه است.

بر اساس این گزارش، زنجیره تأمین صنایع هوایی و هوانوردی به طور عمده متکی بر شرکتهای دانش بنیان خصوصی و با تکیه بر شرکتهای موجود و زنجیره‌های تأمین بین‌المللی است. در حقیقت باید یکپارچه سازی شرکتها برای دسترسی به فناوری زیرمجموعه‌های پیچیده‌تر انجام گیرد.

صنعت، نهادهای تحقیقاتی و دانشگاه‌ها و شرکتهای دانش بنیان سه بازوی اصلی صنایع هوایی و هوانوردی هستند که می‌توانند ساماندهی شوند و ارتباط موثرتری پیدا کنند. لذا ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی با هدف برقراری ارتباط بیشتر اجزاء، تشکیل این شبکه اجتماعی تخصصی را در برنامه‌های خود قرار داده است.

ایسنا


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر