۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۹۷۹۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به تنوع در کارکردهای پدافند غیرعامل به اثرات فردی و اجتماعی این مهم اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل جدای از مصون سازی اجتماع، می‌تواند از فکر و اندیشه افراد حراست و از آنها در محیط های ناسالم حفاظت کند.

عباس پازوکی در حاشیه هم اندیشی روسای کارگروه های پدافند غیرعامل استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان،با اشاره به آسیب‌های ناشی از ورود ماهواره به فضای برخی منازل، اظهار کرد: پدافند غیرعامل می‌تواند فرد را در این محیط مصون داشته و یا در سفر یک دانشجو به خارج از ایران می‌تواند فرد را در مقابل تهدیدات فرهنگی و اجتماعی موجود در آن کشور ایمن و از فکر و اندیشه وی حراست کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بر اهمیت اجرای مباحث پدافند غیرعامل به عنوان عامل پیشگیری از تهدیدات و آسیب‌های احتمالی دشمن تاکید کرد و گفت: مصون سازی جامعه از تهدیدات و آسیب‌های احتمالی در همه بخش‌ها از جمله ماموریت‌های پدافند غیرعامل است.

وی با اذعان به این‌که نوع تهدیدات دشمن علیه کشورمان تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: باید برای دفاع از کشور، ما نیز متناسب با این تغییر رویکرد دشمن، برنامه‌ریزی کنیم.

پازوکی با اشاره به در پیش بودن هفته پدافند غیرعامل، به برنامه‌های این هفته در استان اشاره کرد و گفت: تبیین پدافند غیرعامل در صبحگاه‌های دانش‌آموزی،

برگزاری مانورهای عملیاتی، بازدید کارگروه‌ها از برخی پروژه‌های استان و تبیین و بازخوانی نگاه پدافندی در آن، برپایی دوره‌های آموزشی و... از جمله برنامه‌های این هفته در استان سمنان است.

وی با بیان این‌که باید با نگاه پدافند غیرعامل، کشور را در مقابل تهدیدات دشمن ایمن و بیمه کنیم، تصریح کرد: ما باید خود را در همه بخش‌ها و عرصه‌ها آماده و توانمندسازی کرده و کمتر متکی به خارج از کشور باشیم.

پازوکی به تحریم‌های اخیر امریکا اشاره کرد و افزود: این تحریم‌ها نشان می‌دهد که باید متکی به توان خود باشیم و بیش از گذشته به پدافند غیرعامل توجه کنیم؛ چرا که تهدیدات دشمن همواره بوده و از این پس نیز وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به رویکرد جدید دشمن از نظامی به جنگ‌های نرم در حوزه‌های زیستی، سایبری، اقتصادی و...به ضرورت توجه به نگاه پدافند غیرعامل در جانمایی ساختمان‌ها، واحدهای تولیدی و خدماتی و مراکز مهم و حساس اشاره کرد و گفت: باید در کلیه پروژه‌های ساختمانی به رعایت الزامات پدافند غیرعامل خصوصا مبحث 21 مقررات ملی ساختمان توجه جدی شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر