۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۹۷۹۸
نسائی:
جانشین فرماندهی پدافند هوایی منطقه شرق کشور از آمادگی پدافند هوایی برای آموزش پدافند غیرعامل به دستگاه‌های اجرایی خبر داد.
ردین نسائی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آسمان ایران یکی از امن‌ترین آسمان‌های دنیا بوده که هماهنگی، هدایت و تأمین امنیت این پروازها یکی از وظایف پدافند هوایی است.

وی استفاده حداکثری از نیروی انسانی، تجهیزات و علم دانشمندان جوان در دانشگاه‌های معتبر را از اهداف اساسی و اصلی پدافند هوایی بیان کرد و گفت: امروز پدافند از جوانان پرشور و جذاب داخلی کشورمان استفاده کرده و با عقد قرارداد با دانشگاه‌ها در امر بهینه‌سازی و ارتقای این مهم شرکت می‌کنند.

جانشین فرماندهی پدافند هوایی منطقه شرق کشور اظهار کرد: جوانان ما با چشمانی بیدار تجاوزات دشمن را رصد کرده و با تمام وجود اجازه ورود دشمن به میهن اسلامی را نمی‌دهند.

نسائی با بیان اینکه در بخش نیروی انسانی پدافند یکی از جوان‌ترین نیروها را دارا است، تصریح کرد: این نیروها در مناطق آموزشی با علم روز تخصص دیده و به این منطقه اعزام شده‌اند.

وجود 3600 نقطه حساس، حیاتی و تأثیرگذار در سطح کشور

وی از وجود سه هزار و 600 نقطه حساس، حیاتی و تأثیرگذار در سطح کشور خبر داد و افزود: این نقاط شامل مناطق هسته‌ای، کارخانه‌های مهم، اسکله‌های مهم و سایر مکان‌ها هستند.

جانشین فرماندهی پدافند هوایی منطقه شرق کشور اظهار کرد: پدافند هوایی تنها در کنار مرز مستقر نیست بلکه در هر جایی که امکاناتی وجود دارد باید آن را حفظ کنیم و این تعداد در آینده‌ای نه چندان دور ارتقا می‌یابد.

نسائی با بیان اینکه یکی از استراتژی‌های پدافند هوایی اجرای پدافند غیر‌عامل است، عنوان داشت: ما آمادگی داریم هر کدام از سازمان‌ها و مراکز که درخواست ارائه آموزش‌های لازم در خصوص پدافند غیرعامل داشته باشند را کمک کرده و مشاوره لازم را به آن‌ها ارائه دهیم.

وی در ارتباط با برگزاری مجموع رزمایش‌های انجام شده از ابتدای سال تاکنون و همچنین برنامه‌های آتی رزمایش، گفت: اجرای رزمایش‌ها به صورت غیر مترقبه به پدافند اعلام می‌شود به گونه‌ای که سناریو در مرکز تخصصی نوشته شده و در فاصله زمانی 24 ساعت به ما اعلام می‌شود.

امروز در حال بهینه‌سازی و ارتقای سامانه‌ها هستیم

جانشین فرماندهی پدافند هوایی منطقه شرق کشور ادامه داد: شرح وظایف ما ایجاب می‌کند همیشه در حالت آماده باش بوده و هر لحظه آمادگی داریم امنیت کشور را تأمین کنیم.

نسائی با بیان اینکه امروز در حال بهینه‌سازی و ارتقای سامانه‌ها هستیم، بیان کرد: بهینه‌سازی، نوسازی و تجهیز سامانه‌ها از جمله وظایف ما است.

وی تأکید کرد: هیچ یک از سامانه‌های پدافندی برای over hall به خارج از کشور صادر نمی‌شوند و تمامی اقدامات در داخل کشور صورت می‌پذیرد.

جانشین فرماندهی پدافند هوایی منطقه شرق کشور در ارتباط با افزایش تعداد پست‌های سازمانی در منطقه شرق کشور اعلام آمادگی کرد.

نسائی از تمامی سازمان‌ها و نهادها و مردم عادی خواست تا در صورت مشاهده هرگونه شی پرنده در آسمان مراتب را در اسرع وقت با شماره تماس 2223988 اعلام کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر