۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۹۷۸۳
" لوگ اوغلو" نماینده پارلمان ترکیه و سفیر سابق این کشور در واشنگتن تلاش اسراییل برای تاثیرگذاری بر مذاکرات هسته ای و انحراف افکار عمومی از جنایات غزه را بی ثمر دانست.
اقدام رژیم صهیونیستی به نقض حریم هوایی ایران در هفته گذشته با هدف جاسوسی از تاسیسات هسته ای نطنز با شکست مواجه شد و پهپاد پیشرفته این رژیم توسط پدافند هوایی ایران ساقط شد.

توانمندی دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جریان ساقط شدن این پرنده بدون سرنشین به رخ کشیده شد اما آنچه که مهم است اهدافی است که رژیم صهیونیستی از این اقدام خود در این مقطع زمانی به دنبال آن است.

همزمان بودن این اقدام خلاف موازین بین المللی در حالی صورت می گیرد که از یک سو مذاکرات هسته ای جدی بین ایران و گروه 1+5 و همچنین با آژانس بین المللی انرژی اتمی با هدف دستیابی به یک توافق دراز مدت هسته ای در جریان است و از سوی دیگر افکار عمومی جهانیان متوجه جنایات این رژیم در تهاجم گسترده به مردم غزه است.

در این خصوص خبرگزاری مهر گفتگویی با "عثمان فاروق لوگ اوغلو" نماینده پارلمان ترکیه و معاون حزب جمهوری خلق ترکیه انجام داده است.

لوگ اوغلو در پاسخ به این سوال اقدام رژیم اسراییل در جاسوسی از تأسیسات هسته ای ایران در این مقطع زمانی چه معنایی دارد و آیا حاوی پیام خاصی است گفت: اگر اسراییل چنین کاری کرده باشد نه تنها موازین و مقررات بین المللی را نقض کرده است بلکه مسئول این اقدام تحریک آمیز خود هم هست.

لوگ اوغلو در ادامه با اشاره به همزمانی این اقدام تحریک آمیز با مذاکرات هسته ای و جنایات این رژیم در غزه افزود: با توجه به اینکه این اقدام اسراییل در زمانی صورت می گیرد که ایران و گروه 1+5 سرگرم مذاکرات هسته ای هستندکه باید به نتیجه برسند و همچنین در زمانی صورت می گیرد که تمامی توجهات متوجه جنایات خشن اسراییل در غزه است، می توان گفت که هدف اسراییل ممانعت از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و همچنین انحراف افکار عمومی از جنایات غزه است.

وی در ادامه تلاش اسراییل برای انحراف افکار عمومی از جنایات خود در غزه را محکوم به شکست دانسته و گفـت: اسراییل بعد از حملات اخیر خود به فلسطینیان به شدت محکوم شد و حتی در ایالات متحده آمریکا هم این روزها حمایت از اسراییل زیر سوال رفته است.

این نماینده پارلمان ترکیه که پیشتر نیز سفیر ترکیه در آمریکا بوده است در پاسخ به این سوال که آیا نقض حریم هوایی ایران توسط پهپاد رژیم اسراییل اقدامی خودسرانه از سوی این رژیم بوده است و یا اینکه می تواند حاوی پیامی از سوی گروه 1+5 برای ایران در آستانه مذاکرات باشد، گفت: اسراییل در این خصوص باید مستقلا و به تنهایی عمل کرده باشد و این اقدام احتمالا تاثیری بر روند مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 نخواهد داشت.

وی در پایان بر لزوم ادامه مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 تاکید کرده و گفت: مذاکرات باید ادامه یابند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر